h1

Strigăt

Martie 7, 2008
(Dana GloverFalling into love)

Când mă vei striga,pygmalion_galatea-1.jpg
Strigă-mă din toate poeziile
şi din toate pietrele de aducere
în recunoaştere
strigă-mă din toate
semnele de exclamare
pe care le ştiu
Acelea care n-au murit încă
pe pământul acesta
şi poate vor uita să mai moară
dincolo
Poate Dumnezeu ni le va aminti
şi în casa Lui
ca pe cele mai dulci
cadouri divine de pe pământ

Când mă vei striga,
strigă-mă din toate întrebările
şi fură-mi-le de pe buze
să rămân două puncte.
Nu vrem să ne îndoim
ca un semn interogativ.

Şi atunci când mă vei striga
îmi voi deschide ochii
precum o Galatee.

9 comentarii

  1. Să începem cu sfârşitul, cu sondarea mitemului Galateea. 😛

    Avem o Galatee îndrăgostită de Akis, pe care ciclopul Polyphemos îl ucide din gelozie, şi mai avem sculptura de care se îndrăgosteşte Pygmalion, cerându-i Afroditei să o însufleţească.

    Textual, trimiterea e la sculptura care prinde viaţă. Şi imaginea. 🙂

    Apoi, să ne gândim la poema lui Nichita Stănescu: „Către Galateea”, în care îi cere Galateei să îl nască. Interesantă inversiunea lui Nichita. Cel modelat devine cel care dă viaţă.

    Şi-acum, revenind la poema-ţi… Îmi place că această discursivitate, jalonată de semnele de punctuaţie: semnul întrebării, două puncte, semnele de exclamare, este prefigurată ca dar divin.

    Interesantă şi deschiderea ochilor de Galatee în acest univers discursiv, transcendat de strigătul Artistului!

    În ce măsură se suprapune Strigătul Logosului?


  2. Ha ha! Ce zâmbitoare flori! Good idea, Camix! Întru mulţi ani,

    toată zâmbet,

    A.Dama


  3. Păi… cine ştie, la urma urmei, ce va face Galateea pe viitor, nu? Poate va întoarce frumuseţea dăruită de către Pygmalion şi va dărui la rândul ei o parte de viaţă.
    Interesantă perspectiva lui Nichita. Foarte! Şi valabilă în ceea ce ar trebui să fie dragostea. După cum arată cei de la U2 în videoul lui One, dragostea e o autostradă cu două sensuri. Două maşini, din fiecare sens câte una; „we’ve got to carry each other…”. Ce poate fi mai frumos decât un mers pe picioarele celuilalt când noi nu le avem pe ale noastre, de exemplu?

    Strigătul cu Logosul… din nou o idee interesantă! Cuvintele Logosului care au puterea de a da viaţă… E superb. La o scară mai mică, dragostea dintre oameni.. fie ca ea să îi semene!

    În privinţa pozei, florile stau liniştite şi frumoase în camera mare. Erau prea irestibile să le las doar acolo. 🙂

    Mulţumesc pentru urări. Şi pentru cuvintele dintru poezie. Să fii blessed şi la mulţi ani! (şi de ziua mamei şi a femeii) 🙂


  4. Pana sa iasa Galateea din piatra ei,
    Trebuia să existe pe lume femei.
    Şi-aşa cum Minunatul a dorit,
    O Evă din Adam a răsărit!


  5. Chiar aşa… e şi asta o paralelă… Tot dintr-un „Adam” s-a tras şi Galateea! 🙂

    Mulţumesc pentru versuri, Ionatan!


  6. asa, ma gandeam ca lasi poza aia, ca aveam de gand sa protestez. da uite cad ca am motive sa ma linistesc 🙂

    asta asa, ceva despre strigat si strigare…


  7. Ăsta e strigătul tău, deci. 🙂

    A, cea cu florile era pentru protest? Nu, nu era pentru toate celelalte ore, era doar pentru o scurtă oră ruptă de vreme. Nu m-ar fi descris. Asta mă descrie aşa cu dramele ireversibilităţilor şi cu contra-timpii, cu prezentul trecut şi alte ciudăţenii existenţiale de felul… 🙂


  8. dramele ireversabilitatilor, contra-timpi, ciudatenii existentiale … si prin(tre)ele e descrierea ta ???
    hmm…
    de fapt eu doar te/am intalnit, a zis cineva ca te cunosc ? 🙂


  9. Mda, descrierea mea e şi printre acestea. Ba da, cunoşti o bună parte. 🙂 E foarte valabilă şi aceea. Sunt doar complexităţile ce ţin de fiecare persoană.
    La fel cum poemele tale arată mult mai multă dramă decât cuvintele care vin însoţite de prezenţa ta.



I ♥ comments

