h1

Dintre 11 candidaţi…

Iunie 5, 2008

Candidaţii noştri la funcţia de primar au fost:

Rozalia Biro (UDMR),
Ilie Bolojan (PNL),
Traian Bodea (PC),
Mihai Drecin (PRM),
Ovidiu Gabor (PNDC),
Mihai Groza (PD-L),
Decebal Hanaş (PNTCD),
Dan Matei (PSD),
Dan Păcală (PNG),
Călin Raita (independent),
Mihai Togor (Partidul Ecologist Român).

Când am văzut numărul 11 la candidaţii la primărie, mi-am spus: „Uai, da’ multă lume vrea să devină şef…”

În duminica alegerilor, am dat o Raită pe la şcoala – fosta mea şcoală, unde am studiat în primele clase – desemnată a aduna voturile pentru primărie. Mare intenţie şi entuziasm nu aveam. Iniţial estimam că e posibil şi să absentez cu brio şi cu plăcere de la activitate, însă, într-un final, am hotărât urnirea spre urne.

Ce se poartă în absenţa alegătorilor: un vecin de bloc nu se prezentase la vot împreună cu cei din familia lui. Timp pentru a vota încă era suficient. Nu era decât amiază. La amiază, când s-a dus să voteze, guess what! Cică el votase deja. Semnătură trasă în dreptul numelui lui. Măi, să fie! Deci se poate vota şi dacă eşti absent. Te pomeneşti că de pe fotoliu de acasă sau din jacuzzi, dai un telefon: „Auziţi, vedeţi că vreau şi eu să votez” „Nici o problemă: pentru primar Cutărescu, apăsaţi tasta 1. Pentru primar Cutăriceanu, tasta 2.” Nu?

Sunt destui flămânzi după voturi libere, ca săracii după fărâmele ce cad de la mesele bogaţilor. Singurul lucru care nu se potriveşte nicicum, de nici o culoare ar fi că aceştia nu au nimic în comun cu sărăcia. A… poate alt fel de sărăcie… Acela e un alT ogor lipsă.

Te apucă Groaza când vezi câţi Păcăliţi şi câţi păcălicioşi încap în lume. Nu că ar fi un lucru nou. Nu că s-ar întâmpla pentru prima oară. Nici măcar pentru că m-aş aştepta la corectitudine, cinste, onesitate şi celelalte din familie din partea lumii politice. Astea se mai puneau în discuţie poate doar pe vremea lui Decebal şi Traian… Sau nici atunci…

Groaza vine din gradul de nebunii pe care îl mai suportă (?) pământul şi Dumnezeu de la folosirea Bolojanilor la descoperirea focului, la confecţionarea Birourilor elegante şi până la invazia telefoanelor mobile, computerelor şi tehnologiilor 3D reci-n căsuţele noastre.

Câtă vreme vom mai fi suportaţi, mă întreb. Mă roG ab origine să ne putem întoarce cu sufletul. Ne-am săturat să ne tot dea corupţia caracatiţei spirituale şah-Mat… ei, ei…

12 comentarii

  1. Camix, eu n-am ajuns la vot. Îmi făcusem socoteli pentru turul 2. 😛 Da’, nu mai e cazul. S-au „stricat” socotelile. 🙂

    Mi-au plăcut jocurile tale de cuvinte! Recunosc că am o slăbiciune (mică-maaare) pentru ele!

    Poate aşa, la modul ludic, aş putea „înghiţi” şi eu puţină politică. Aşa cum îi prostesc mamele pe copii când le spun ca zboară avionul în guriţa copilului să mănânce tot din linguriţă. 🙂

    Precum copilul mă simt eu acum. Şi tu eşti „bona” care zice că se poate mânca tot din farfurie. 😛


  2. Păi, A.Dama, tîrgul de acasă cu cel din piaţă greu se aranjează. Dar tot te-ai ales cu ceva: la cele prezidenţiale, poate mergi din primul. 🙂

    Iar eu mă bucur de slăbiciunea ta. Aşa-i că, pînă la urmă, totul e mestecabil şi înghiţibil? Bine, în afară de anumite caracatiţe, but still…
    Am văzut şi eu avioanele alea cu mîncare pe ele. Erau admirabile. Şi nici nu poluau atmosfera ca acum. 😛


  3. La noi la cluj situatia a fost calma(din cate stiu eu), iar cel care a reusit – Boc -era favoritul si totodata singurul care chiar a facut ceva pt oras. Inainte de Boc, orasul arata ca si timpul dacilor, acum deja are o fata mai moderna, locuri de munca de n ori mai multe comparativ cu ce a facut tata Funar. El era doar vamesu clujului, nu trecea nimic de el, nici o firma investitoare, lozinca lui Funar era – „pe aici nu se trece” si Clujul a fost astfel nivelat la sol de cizma fanariotului Funar. 😛

    Deci lucrurile au decurs bine, desi am mai auzit cate un „ciclop al ratiunii” care sa voteze pe tatucu Stalin,…scuze Funar 😀

    Pare-se ca la noi intr-o anumita masura imnul desteptarii romanilor a dar oaresicare rezultate 🙂


  4. Hm, la noi era şi contracampanie. Vedeai pe broşurile care îţi ajungeau în poştă formule ca „atenţie, cad bolojanii, feriţi bolojanii”. Şi, cum eu nu cunoşteam încă toţi candidaţii (între noi fie vorba 😛 nici nu am reuşit pe toţi), începusem să mă întreb dacă avem vreun candidat cu numele respectiv.

    Din câte ştiam, dincolo de orice preferinţe sau nepreferinţe, nu e admis acest fel de campanie. Însă se pare că nu orice interdicţie morală e şi o interdicţie aplicabilă în societate.

    Păi, e bine că ne-am trezit. Pardon, că s-au trezit măcar unii din noi. Mă bucur că eşti mulţumit, în genere, de activitatea depusă de primar la voi în judeţ. Aştept şi eu momentul evenimenţial. 🙂 Poate, dacă îl tot aştept aşa mult, doară doară va veni. „Dacă Dacă nu venea, Parcă parcă se-neca.”


  5. Daca vreti va dam o clona Boc 😛


  6. Vezi tu, Camix, ce se întâmplă dacă zici că te bucuri de cei mulţumiţi de primari? Bucură-te şi tu de bucuria Bucuroaiei când Bucur s-a întors… 😆


  7. Dă-ne, Romi, clonă sau un frate geamăn; luăm tot ce ni se dă; până ni se mai dă; că lumea, de obicei, ne ia.

    🙂


  8. Văd eu, A.Dama, dar eu ştiam că e Bucurel. 🙂 De la Bucureşti… 😕 Aici au cam greşit localizarea, trebuie să-şi mai repare radarele şi turnurile de control. 😀 În rest, îi iertăm.


  9. Eu i-am şi ascultat, în Aula Universităţii, pe candidaţi (n-au fost chiar toţi). Cîteodată sînt exasperant de conştiincios!


  10. Bine ai făcut, Aline, le-ai dat mai multe şanse decât mine. Am fost foarte dezinteresată de această dată. Poate cel mai dezinteresată dintre campaniile pe care le-am prins până acum. Cu excepţia ultimului eveniment – care nici nu mai ştiu în ce a constat (să fi fost referendum?), la care nu am participat.

    Aşa exasperant de conştiincioasă eram şi eu în facultate… mergeam la toate cursurile şi, în perioada examenelor, mă trezeam cu capitole lipsă din cursuri. 🙂 S-ar fi putut altfel?!


  11. Sa va poviestesc sheva real si distractiv.
    La intrare in Real doua liceene imparteau pliante cu Ilie Bolojan.Doi studenti din alte parti ale tarii le intreaba : Cu Flotantu’ putem vota ?
    Nu, nu (raspund fetele) doar cu Bolojan.


  12. 😆
    Bine am mai putut râde, Nae! Aşa şeva mai rar. Parcă ar fi anumite bancuri… 😛
    Bine că n-or întrebat dacă puteau vota cu Ştampila. Nici aia n-ar fi ştiut-o. 🙂



I ♥ comments

