h1

Viaţa în filme

Iunie 19, 2008

Am ieşit într-o zi să fiu una dintre Ordinary People pe The Streets of San Francisco. Vroiam doar să mă bucur de The Sound of Music şi să admir American Beauty. În drum, am dat peste nişte Chariots of Fire şi m-am trezit că devin The Deer Hunter. Nu mă imaginasem să iau parte în Kramer vs. Kramer, dar se pare că eram Lost in Translation a sentimentelor şi pierdusem The Gentleman’s Agreement, intrând în Fight Club.

Nu mai aveam A Beautiful Mind şi nu mai făceam parte din Schindler’s List. Îmi dădeam seama că va fi nevoie să devin The English Patient cât mai curând, pentru că eu eram acum doar un străin care Dances with the Wolves, care a avut un urât Crash şi sfârşise aproape ca Titanic. Se lăsase The Silence of the Lambs peste un Unforgiven.

Deşi intrasem într-o Groundhog Day, ştiam că va trebui să-mi schimb numele în Forrest Gump şi să fiu Braveheart. Mă întrebam dacă nu va fi totuşi prea târziu pentru Matrix Reloaded şi dacă nu se va stârni mai curând o Revolution decât The Greatest Show on Earth.

Am stat în faţa a 12 Angry Men şi am aşteptat să primesc The Shawshank Redemption, păşind pe The Green Mile. Am aruncat Lethal Weapon 1, 2 şi 3; era vremea să pun jos şi 4. Într-un August Rush, nemaidorind să fiu un American Gangster, mi-am luat Face off şi, astfel, am descoperit că La Vita e Bella din nou.

16 comentarii

  1. Am citit într-un iureş combinaţia de titluri şi mi-am imaginat o suită de ipostaze, alergări, reveniri, da… un colaj, dar mai mult şi mai puţin decât un colaj. Mai mult, fiindcă e vorba de viaţă, de câte o staţie şi de luări de decizii în permanenţă. Şi mai puţin decât un colaj, fiindcă unele piese, deşi lipsă, lasă o putere impresionantă de sugestie…

    Prima mea reacţie a fost: Camix s-a jucat şi i-a ieşit bine jocul.

    Apoi am citit mai pe îndelete periplul tău. Seamănă cu un traseu iniţiatic. Probe şi victorii. Şi se termină cu la vita e bella. De fapt, nu se termina… La Vita e bella e deschiderea.

    Am să adaug că sunt „A Face in a Crowd”, plină de „The Passion of Christ”, care rămâne printre ai tăi „Friends”.


  2. CAMIX, FELICITĂRI!

    Am revenit cu comentariu, fiindcă am văzut că ai trecut pragul de 10.000 de vizite. WOW! Mă bucur! Ţine-o tot aşa, adică mie îmi place mult când alegi filme, îmi plac şi altele, cum ar fi minciuna ca adevăr şi poeziile, mai ales că le organizezi tu bine!…

    No, cam asta e urarea mea inimoasă: să te-aprindă Verdele! Că e de creştere! 🙂


  3. A.Dama,
    foarte frumos comentariul tău. Da, e mai mult decât un joc, are un mesaj în spate. Îmi place cum ai îmbinat filmele în final, mulţumesc şi pentru piesă, are o încărcătură serioasă. 🙂

    Mulţumesc pentru felicitări! Susţinerea câtorva prieteni şi comentatori de-a lungul timpului acestui timposibil a reprezentat mult în stimularea mea să continui activitatea asta. Am avut tot felul de stări privind blogul, chiar dacă aceasta nu s-a văzut aici, în public. Grazie pentru susţinere tot acest timp.


  4. Aha! Te-am căutat aseară să vad dacă a mai apărut ceva nou pe „The Bucket List” si nu am găsit decât „Ce vieux rêve qui bouge”; eram „Sleepleass in Seattle!. Te-am auzit însă şoptindu-mi „Come Early Morning”! şi m-am lăsat astfel în braţele lui „Big Sleep.” Am adormit cu gândul să stau în pat „Till human voices wake us”; la deşteptare, simţeam aşa o „Fatal Attraction” către computer. L-am privit cu „Eyes Wide Shut” şi „Low and Behold”: „Article 99” apăruse conform „La Promesse!” „She couldn’t say no” la „Blonde Inspiration” ce-i dădu târcoale toată „Training day”.

    În postul tău, „I could read the sky”; plin de „Satisfaction”. „Tu ridi” „Home Alone”? mă întrebă nevastă-mea auzind un „White Noise” ieşind din camera mea… Eram „Caught”; ce era să fac? I-am explicat că experimentez o „Close Encounters of the Third Kind”. Ea a afişat un „Mona Lisa Smile” şi a plecat. „Cheers!” Camix, scrierea ta este „Wild and Wonderful”!


  5. Draga Ted,

    Te invidiez.

    A.Dama


  6. Draga A.Dama,
    nu ai voie! Locul invidiei este ocupat: EU te invidiez pe tine! Ted


  7. Vai, Ted!
    The Incredibles mi-au sunat la uşă dimineaţa asta! Sunt Untouchables, aşa talent au! Acest Message in a Bottle m-a lăsat ca pe unii la Scary Movie, cu ochii căscaţi. Precis am pătruns Into the Wild, pentru că Batman Returns şi e Independence Day!

    Thank you very much. 🙂


  8. A.Dama,
    In the Name of the Father, Envy nu este pentru tine. You’ve Got Mail, aşa că fii sigură tu vei Die Hard. 1, 2, 3 şi 4! 🙂 🙂


  9. adica vrei sa zici ca ai vazut toate filmele astea pe care le legi asa de fain, ca viata 🙂
    chiar m/as uita la unfilm fain!


  10. Nu, călătorr,
    nu le-am văzut pe toate. 🙂 Dar cea mare parte din ele. Cam 1 sau 2 filme pe paragraf au rămas nevăzute.
    Păi, eu ţi-aş recomanda Green Mile, de exemplu. Şi Crash, care a luat Oscar. 🙂


  11. Camix,
    După răspunsul tău, m-a cuprins „The Silence of the Lambs.” Adică, nu! Să corectez: „Dead Silence!” Aşa. O să-mi iau de-acum „Une pierre dans la bouche” când mai vin pe la tine. O să fiu „The Unseen” „In the shadow of the moon”. „Back Soon!”


  12. Nuu, Ted, să fii Goodfellas în Room with a View. Nu ţi se potriveşte nici The Departed, deşi eşti Beyond the Horizon. 🙂 Mai bine zic să fii tu Jaws, ca să te auzim mai bine. 😀
    Deci ne vedem la intersecţia dintre Kind Hearts and Coronets! Să nu uiţi! 😉


  13. Vazut „Green Mile”, nu stiu sigur about „Crash”…


  14. Păi, ia verifică aici 🙂

    http://www.imdb.com/title/tt0375679/


  15. tare articolul. tari si comentariile.


  16. Bogdănel,
    mă bucur că ţi-a făcut plăcere. 🙂



I ♥ comments

