h1

De acum

Septembrie 28, 2008

Am fost sâmbătă la nunta unei prietene dragi din copilărie; adolescenţă şi maturitate. S-au adunat mulţi ani. Cei care se vor aduna de aici înainte poate vor fi mai rari, dată fiind distanţa pe care o trage după ea această nuntă. Unele nunţi aduc în jurul tău oameni mai mulţi. Altele îi împrăştie, pentru că se duc în altă parte.

Îmi amintesc prima nuntă la care am fost invitată personal – nu prin familia mea. Am fost foarte emoţionată, de parcă aş fi avut motive de stres că trebuie să recit vreo poezie şi voi uita din versuri sau că trebuie să interpretez vreun cântec şi voi falsa.

Când se căsătoresc cei apropiaţi, intervin vrând-nevrând întrebările referitoare la relaţia pe care o vei mai putea stabili cu ei de acolo încolo, la cât vor fi de fericiţi ei, la felul în care se vor schimba sau nu. De schimbat, oricum se vor schimba. Adaptarea la celălalt nu se poate face fără transformări în noi. Ne spunea un profesor în facultate că, după mulţi ani, cei doi din cuplu încep să semene la felul de a fi, pentru că această adaptare continuă ce are loc între ei îi ajută (sau forţează? 🙂 ) să dea unul după celălalt, pentru ca, în final, să ajungă să se asemene.

A fost un moment foarte emoţionant după „Da”. Fiecare i-a făcut celuilalt o promisiune. Amândouă mi-au plăcut mult, dar a miresei am ţinut neapărat să o redau. Un fragment, de fapt, din promisiune. E din Rut 1:16:

*
Încotro vei merge tu, voi merge şi eu; unde vei locui tu, voi locui şi eu; poporul tău va fi poporul meu şi Dumnezeul tău va fi Dumnezeul meu.”

*

8 comentarii

  1. Cami,

    mă bucur pentru M.! Că (în sfârșit) s-a căsătorit.
    Acum, însă s-ar putea să fie ceva mai aproape de mine decât de tine.

    Poate vedem ceva poze cu mirele și mireasa!


  2. Da, şi eu mă bucur mult pentru ea.

    Nu, poze cu mirii nu voi afişa pe blog (doar pentru uz personal), prefer să nu fac publice fotografii cu persoane cunoscute mie dacă ele nu şi-au manisfetat dorinţa sau permisiunea. E riscul să îmi fac blogul prea personal şi nu cred că vreau asta. Cel puţin nu încă.

    Da, va fi mai aproape de tine. 🙂 din nefericire pentru mine! 🙂


  3. Îmi place cum ai punctat în titlu: „De acum”…
    De-acum înainte nu mai sunt doi, ci unul. Un început de viaţă nouă, de familie nouă. De-acum…e altceva!
    Ai dreptate Cami, odată cu acest „pas”, cei pe care îi ştim de multă, multă vreme, devin oarecum alte persoane. Se dau după partenerul de viaţă, se mulează unul după celălalt. Desigur, asta e bine. Pentru ei! Ceilalţi…trebuie să ne bucurăm pentru fericirea lor, chiar dacă ajungem să tânjim după prieteni dragi, acum la …rostul lor.
    Frumos legământul din cartea Rut.


  4. Da, eu zic că trebuie să ne bucurăm dacă ei sunt fericiţi. Azi, se întâmplă tot mai rar să te bucuri şi de binele altuia. Cu răul altuia e mai uşor. 🙂 Din păcate. 😦

    Pierderea…. da, se resimte. Dar încerci să ţii legătura în măsura în care se poate.


  5. Camix, sarbatoreasca ai devenit! 🙂 Asa… dintr-o simpla trasatura de… aparat digital. 😛

    Interesante decoruri! Dar ai si tu un simt al detaliului… parca esti adama! 😀


  6. Ahahahaha,
    da, sunt o Adamă vizuală. 🙂 Fotografia mă pasionează de ceva vreme.
    Însă sunt şi muzicală mult, dar asta nu se vede aici.

    Sărbătoarească simt că devin atunci când se creează legătura sărbătorii cu sentimentele. Dacă nu se intersectează cu inima, mă lasă indiferentă. Iar dacă se intersectează, e rău. 😀


  7. wow,
    tocmai ne-am intors din luna de miere si uite ce gasesc pe net… e vorba despre noi, nu? si pozele… e prima oara cand vad aceste detalii… mersi Cami! cat despre despartire am un nod in gat… dar aş.


  8. M.!!
    Ce mă bucur că te aud şi aici! 🙂
    Bine aţi revenit pe meleagurile voastre 🙂 şi să aveţi multă binecuvântare amândoi împreună! Am încredinţarea că veţi îndrăzni şi veţi birui cu dragostea voastră.

    Ce ne facem cu nodul în gât? Cum îl rezolvăm? 🙂

    te mai aştept.



I ♥ comments

