h1

Stimulează

Octombrie 23, 2008

După o inspecţie, discuţia cu… persoana cu autoritate. Un fragment sună:

*
– Nu folosi puncte. De ce foloseşti puncte? Dă direct note, nu da puncte.

– Dau puncte, pentru că am observat de mai mulţi ani de zile că îi stimulează. Ştiu că la un anumit număr de puncte roşii au 10.

– Şi nu puncte roşii. Ce, nu ştii că peste tot punctele roşii înseamnă greşit?

– (aici zâmbesc, am impresia că e doar o glumă, deşi cred că totuşi mă înşel…) Noi am stabilit la începutul anului semnificaţia culorilor la puncte. Ei ştiu deja foarte bine că avem puncte negre şi puncte roşii. La 5 puncte negre – 3, la 5 puncte roşii – 10. Şi se străduiesc să obţină cele roşii, funcţionează.
*

A doua zi, a avut loc o altă inspecţie la o altă persoană. La final, aceeaşi discuţie, cu aceeaşi persoană cu autoritate. Un fragment era:

*
– Foarte bine că le dai puncte. Îi stimulează.
*

Nu mai trag concluzii. Vă las plăcerea… sau confuzia… sau iluzia. Personal, m-a obosit încercarea de pricepere.

10 comentarii

  1. Eu zic ca persoana X (daca tot se vorbeste de „generatie X) a putut spune a doua zi ca ii stimuleaza pe elevi punctele, fiindca a invatat ceva de la prima zi de inspectie… Pai ce, persoanele X sa nu invete ceva de pe teren?


  2. A.Dama, uite că unii nu învaţă nimic. Pentru că ei cred că le ştiu pe toate! Cred că fiecare a cunoscut astfel de personaje!
    Cami, mersi mult! Am reţinut o idee de milioane. Sunt convins că prinde şi stimulează.
    Inspecţii? Brrrr! Ştiţi voi de ce! Cea mai tare fază păţită a fost când copiii s-au speriat de „mutra” care a intrat pe uşă şi nu au mai scos o vorbă!! 😦
    „Păi n-aţi văzut ce faţă fioroasă avea?” Mai zi ceva!


  3. A.Dama,
    😆
    generaţia X, chiar aşa! Da, numai că eu am ieşit „deşteaptă” în prima zi. Şi apoi, faţă de mine nu va recunoaşte. Măcar să nu se fi pretins atotştiitor. Dacă tot învaţă pe teren, măcar să nu arate cât (nu) ştie. Sau, mă rog, dacă e vorba de neştiinţă…


  4. Alex,
    şi ai mei au păţit la fel cu debordanţa. Şi bineînţeles că a fost unul din reproşuri. Şi e şi o clasă cu care chiar mai pot comunica la nivel mai ridicat – comparativ vorbind.

    Nu ştiu, mie îmi este cam clar că sunt puţini cei care vin la tine la oră pentru a te stimula să devii mai bun, a te face să-ţi doreşti asta.


  5. Bineinteles ca nu ma pricep la businessul vostru. Dar am ceva de adaugat.

    Noi romanii astia mai vechi ce ne-am nascut pe vremea criticei si autocriticei, parca ne curge prin vine otrava asta. Si nu conteaza ca e biserica ori familie…ori in cazul vostru scoala; critica e la ea acasa.

    Daca o sa vedeti vreun suflet care s-a dezvoltat datorita criticii aratati-mi si mie.

    Fiecare din noi avem nevoie sa auzim cind facem ceva bine si sa dorim sa vedem progresul facut. Punctele tale sint usor de inteles si ideea este atragatoare.

    Noi aveam cu fetele mele …stelute; si aveam pe frigider un tabel care tinea cont de progresee facute. Dadeam stelute si pentru tinut curat, facut lectii la timp, dus gunoiul afara…aveam tarife pentru multe lucruri…si premii.

    Este o metoda atit de utila pentru tinerii parinti ca sa invete copii lor ca faptele bune se rasplatesc si cele rele se pedepsesc.


  6. Perceptia stangii si a dreptei poate fi diametral opusa, dar perfect echivalenta 🙂


  7. pegînduri,

    observaţiile tale sunt pe linie, chiar dacă nu te pricepi la business-ul nostru. 🙂 Ar trebui pus mai mult accent pe punctele pozitive, dar trebuie să fie şi cine să ia aminte. Mie îmi folosesc exemplele tale şi pentru viaţa de zi cu zi, nu numai la şcoală.


  8. meplus,

    întocmai. 🙂 -1 poate deveni +1 pe nesimţite, dacă se pierde din vedere când se trece dincolo de =. Sau dacă nu se vrea a se avea în vedere. Sau poate ambele într-una din ordini.
    şi mi se pare că, cu cât dreapta e considerată mai stânga, cu atât e mai violentă.


  9. Am urmarit ce-ai spus Cami si cred ca ai dreptate…doar ca me+myself au patru miini impreuna…Situatia „diametral opusa” cred ca va implica toate „perceptiile” dumnealui…sa se intersecteze…si nu stiu pe care din cele patru mineci o sa o mai scoata…ca distanta sa mai fie perfect echivalenta!!!


  10. pegînduri,

    uite, de exemplu, într-un pătrat, distanţa între ele ar fi perfect echivalentă. 😀



I ♥ comments

