h1

De azi, îngerii se avântă o săptămână

Octombrie 27, 2008

De azi, începe Săptămâna îngerilor în Bucureşti. Este interesantă această sărbătoare, acest simpozion (27 octombrie – 2 noiembrie). Dacă sărbătorim oamenii, de ce să nu sărbătorim şi îngerii? În fond, îngerii sunt trimişii lui Dumnezeu pe pământ pentru a ocroti, pentru a anunţa, pentru a avertiza, pentru a împlini poruncile Lui.

Mi-am amintit de următoarea secvenţă:

Diavolul L-a dus la Ierusalim, L-a aşezat pe streaşina acoperişului templului şi I-a zis: Dacă Tu eşti Fiul lui Dumnezeu, aruncă-Te jos de aici; căci este scris: El va porunci îngerilor Săi cu privire la Tine, să Te păzească. şi Ei te vor purta pe mîini, ca nu cumva să Te loveşti cu piciorul de vreo piatră. (Luca 4:9-11)

Îngerii sunt creaturi invizibile. Totuşi, unii oameni i-au văzut; de exemplu, Iosif când a fost încurajat să nu îi fie teamă să o ia de soţie pe Maria. Sunt creaturi ce nu pot fi pipăite. Totuşi, unii oameni s-au luptat cu ei; Iacov s-a luptat cu îngerul pentru a primi binecuvântarea. Au fost momente şi persoane cărora ei li s-au făcut cunoscuţi.

Exod 23:20  Iată, Eu trimit un Înger înaintea ta ca să te ocrotească pe drum şi să te ducă în locul pe care l-am pregătit.

Luca 22:43  Atunci I s-a arătat un înger din cer, ca să-L întărească.

Ioan 5:4  Căci un înger al Domnului se pogora, din când în când, în scăldătoare, şi tulbura apa. Şi cel dintâi, care se pogora în ea, după tulburarea apei, se făcea sănătos, orice boală ar fi avut.

Fapte 5:19  Dar un înger al Domnului a deschis uşile temniţei, noaptea şi i-a scos afară.

Am ales să scot în evidenţă nişte momente în care îngerii au ocrotit. Sigur că ocrotirea nu e singura lor îndeletnicire. Însă ne face conştienţi de cel puţin un lucru: că ei sunt acolo. Că sunt prezenţi („în faţa martorilor văzuţi şi nevăzuţi…”). Că noi nu suntem singuri. Chiar dacă, fizic, suntem. Că Dumnezeu alege să fie cu noi, să nu întoarcă doar cheia de la ceasul existenţei noastre şi apoi să-l pună pe masă şi să iasă din încăpere.

La apariţia lor, ei spun: „nu vă temeţi!”.

Nu se vînd oare două vrăbii cu un ban? Totuşi, nici una din ele nu cade pe pământ fără voia Tatălui vostru.
Cît despre voi, pînă şi perii din cap, toţi vă sînt număraţi. Deci să nu vă temeţi, voi sunteţi mai de preţ decît multe vrăbii! (Matei 10:29-31)

Şi pentru că această încurajare „nu vă temeţi” apare în Biblie de peste 300 de ori (se pare că e controversat numărul exact), să vă amintiţi că de azi se avântă îngerii pe lângă voi!

Angel of mercy
How did you find me?
How did you pick me up again?
Angel of mercy
How did you move me?
Why am I on my feet again?

8 comentarii

  1. Nu stiu cum e la voi cu ingerii…dar in America au facut aproape o noua religie cu asta; poate ceva asemanator cu ce au facut altii cu sfintii?!

    Ingerii sint slujitorii Domnului nostru…si ei ca si noi ii slujim Lui. Oare toata lumea care participa la sarbatoarea asta stie? Unii din tabara dusmana se pot imbraca citeodata in ingeri de lumina…si sa ni se infatiseze noua…

    N-as vrea sa ma las inselata in credinta mea si oamenii interpreteaza asa usor unele lucruri…si deviaza de la Adevar…


  2. Faptul că îngerii spun de obicei „Nu vă temeţi!” este explicat de Pleşu prin faptul că prezenţa lor vizibilă îi înspăimântă pe oameni.

    Sigur că noi am preluat „îngerii” ca personaje poetice şi ne place să-i alintăm în toate felurile, dar, în fond, la vederea lor, am tremura.


  3. pegînduri,

    nu ştiu nici eu cum e la noi cu îngerii. Ar trebui, poate, să răspundă aici cineva mai bine informat decât mine. Pentru mine a fost o noutate că am aflat de existenţa acestei Săptămâni.

    Îngerii nu trebuie confundaţi cu Dumnezeu, bineînţeles. Cât de multe ştiu cei care participă la ea… îmi este peste puteri. Dar, ca la orice sărbătoare, orice eveniment, e de aşteptat ca multă parte din participanţi să vină mai mult de curiozitate decât din altceva.

    Da, e nevoie de un echilibru şi de a-şi cunoaşte fiecare crezul pentru a nu devia de la ceea ce cred.


  4. A.Dama,

    da, aşa e. Mă gândesc că nu e uşor să vezi dintr-o dată creaturi cu totul diferite. Însă, dincolo de apariţia lor înspăimântătoare, rolul lor, misiunea lor e pământ în acele instanţe – la asta mă gândeam – era de a anunţa o ocrotire, o veste pozitivă.
    Repet, nu doar veşti bune au anunţat. Acestea le-am evidenţiat eu acum, aici.


  5. Frumoasă temă! Mi-am amintit că atunci când eram mic, vedeam pe perete un tablou cu doi copilaşi care trec o punte şi în spate îi veghea un înger de o statură uriaşă! asta era cea mai mare dilemă a mea: de ce îl numim în rugăciune „Îngeraş”, iar acolo apărea uriaş! Fiinţă de lumină, creaturi cereşti, cred că sunt „înfricoşători” la vedere. Atât cât poate omul să-i vadă.. Dar dacă ei ne spun: „nu vă temeţi!”, cum să ne mai temem? Doar ne sunt ocrotitori!


  6. Si in Or e saptamana ingerilor la casa de cultura.In fiecare zi sunt conferinte.


  7. Alex,
    ştii la ce mă gândesc acuma, nu? 🙂 Îmi aminteam de articolul lui Marius în care făcea referire exact la aceste denumiri diminutivate pe care le aplicăm lui Dumnezeu şi a creaturilor ce Îl înconjoară. Ca şi cum am reuşi să le micşorăm impactul, puterea, importanţa, semnificaţia. Doar „ca şi cum”, pentru că ne facem nouă un deserviciu.


  8. Academicianu,
    o să le caut. Nu săptămâna trecută au fost?



I ♥ comments

