h1

Laptele ţiganului

Decembrie 16, 2008

Mi-am amintit zilele astea de un banc:

 

Îşi cumpără ţiganul lapte şi vine cu el acasă la fiert. Îl pune pe foc. Laptele se umflă. Ţiganul, cu ochii mari, sclipind de bucurie:

– Doamne, îţi mulţumesc că mi-ai înmulţit laptele ăsta!

După ce fierbe şi stinge de la el, laptele se lasă. Mirat şi dezamăgit, ţiganul:

– No, Doamne, acuma mi l-ai luat înapoi. Bine-i acuma şi-aşa. Tu mi l-ai dat, Tu mi l-ai luat.

Dincolo de comicul situaţiei…

milk

18 comentarii

  1. Mie mi-a dat oala ta cu lapte iluzia arogantei fara motiv…
    Spuma, volum…si-si iese din matca…ca sa fie la sfirsit chiar mai putin decit la inceput.
    Treaba tiganeasca…ai dreptate!!!


  2. Rodica,

    uite, eu nu m-am gândit la asta. Mie nu îmi sugerează aroganţă. Îmi sugerează sinceritate foarte multă; transparenţă; bucurie sinceră, apoi tristeţe sinceră; dincolo de jovialitatea… 🙂

    Eu m-am gândit, de exemplu, la Iov; a primit şi apoi i s-a luat. în final, contează atitudinea.


  3. Faină istorioară! Mă gândeam şi la o poză cu un ceaun negru, pus pe pirostrii, cu foc dedesupt şi-un ţigan mustăcios alături, pufăind mulţumit de laptele ce i se „înmulţeşte”! 🙂 Ca-n filmele lui Kusturica.

    Bunica mea îmi povestea în copilărie multe anecdote cu şi despre ţigani. Şi le spunea cu mult haz, spre deliciul nostru.

    Eu m-am oprit la aspectul hazliu, dar am înţeles şi „subînţelesul” duhovnicesc. Aşa este, precum ai zis. Atitudinea contează până la urmă…


  4. …stii depinde de unde te uiti sau in ce stare sufleteasca esti…astazi uitindu-ma la oala m-am gindit la bucuria unor copii saraci care vad in lapte produsul cel mai bun si gustos pentru ei…o cana cu lapte…si niste ochi mari care abia se ridica la nivelul oalei si o pindesc…sa vada cind s-a fiert…

    Doar inca un exemplu ca totul il trecem prin mintea si ochii nostrii si…daca mintea si ochii sint curati, imaginea e buna, daca nu imaginea e murdara…dar numai imaginea nu si obiectul privit!!!

    Acuma cine-i tiganu?


  5. Dacă analizez bine atitudinea ţiganului, mai că mi-aş dori să fiu ţigan 🙂

    Întîi mulţumeşte pentru că i se dă, apoi mulţumeşte pentru că i se ia.. aceeaşi atitudine corectă în două situaţii complet diferite. Sînt sigur că numele lui era Iov.

    Mai bine ţigan şi mîntuit, decît român şi pîrlit… ştii tu unde 😀


  6. Alex,

    🙂
    da, sunt tot felul de bancuri cu ţigani. care de care mai… clasificatoare la adresa lor şi mai haioase.


  7. Rodica,

    păi ţiganul sunt eu. Ţiganul eşti tu. oricine e ţiganul. 🙂 Tuturor ni se întâmplă.


  8. Andrei,

    first, bine ai venit!
    Nu-i aşa că ne dorim să fim ţigani? 😛 Sau numai ţiganii din anumite bancuri. 🙂

    Am avut elevi ţigani în unii ani. Nu erau ei prea dotaţi intelectuali. Cei mai mulţi. Dar am avut printre ei şi deştepţi. Şi, fiind puţini într-o clasă, erau cuminţei.


  9. E ciudat…ca au un neastimpar in ei…cred ca toti sint asa, galagiosi, outspoken…se fac vizibili oriunde ar fi.

    Poate ar trebui sa invatam de la ei si asta…sa ne stie lumea ca sintem copii lui Dumnezeu oriunde am fi…sa nu ne ascundem, sa nu incercam sa ne amestecam cu restul si sa ne diluam…


  10. Camix, vreu să fiu ţigan neapărat dacă doar de asta ţine mîntuirea, că în rest, sincer, no thanks! Mi-ajunge aşa cum sînt 🙂


  11. Rodica,

    păi, să luăm de la fiecare ce are bun şi să păstrăm.


  12. Andrei,

    adică, dacă-i musai, cu plăcere! 😀


  13. super…cred ca intr-o buna zi o sa folosesc aceasta ilustratie


  14. Eu zic ca trebuia sa radem. Uite ce mult putem comenta si pe marginea unei poante! 😀

    Dar mai stiu ca unora le-au fost luate fiinte dragi si au stiut spune la fel: Tu ne-ai dat, Tu ne-ai luat, Numele Tau fie laudat!…


  15. Radule,

    mă bucur că îţi foloseşte. 🙂


  16. A.Dama,

    şi eu m-am gândit. Că discuţiile sunt mai lungi decât aşa-zisul articol. 🙂 E bine, înseamnă că lumea are ce spune.


  17. Prin povestioara asta ma atentiona si punea in garda bunicuu meu ..ca sa am grija de lapte.

    Faina metoda dansului.


  18. 🙂

    Alexander,
    sper că ai şi avut grijă de lapte apoi!



I ♥ comments

