h1

Avantajul de a fi animal

Februarie 20, 2009

82478062

Mi s-a relatat astăzi ştirea ce a apărut la TV în urmă cu vreme bună despre un american ce fusese amendat de către autorităţi pentru că şi-a hrănit câinele atât de mult, încât acesta a devenit supraponderal.

Este o infracţiune mai nou şi aceasta, daaaa! E de mirare că în ţara tuturor posibilităţilor (trebuie, totuşi, să recunoaştem că nu România este, deşi are multe candidaturi valabile) se întâmplă aşa ceva? E de mirare doar pentru cei care nu au mai auzit-o ŞI pe asta!

Am o întrebare doar! O singură problemă arzătoare pe care le-aş ridica-o: în privinţa copiilor supraponderali, pe care părinţii – că, doar cine altcineva?! – i-au hrănit şi învăţat să se hrănească, ar lua măsuri identice? Adicătelea, în privinţa oamenilor, ar face la fel?

Legi care să amendeze, care să condamne la închisoare, coduri de bună conduită cu animalele, asigurarea că sunt bine îngrijite şi că au toate condiţiile de trai bun. Animal Welfare Act (Hotărârea de Protejare a Animalelor)…

E prea mult? E absurd?

Se pare că acolo nu!

2/3 din populaţia Americii este deja supraponderală, iar pentru 2050 se estimează că toţi adulţii americani vor fi supraponderali. Dar ei au legi pentru a nu permite îngrăşarea animalelor peste măsură!

Nu mă interesează din povestea asta atât de mult problema obezităţii. Ci problema importanţei acordate animalelor vs. oamenilor. Am căzut din priorităţi, nu mai e nici o îndoială.

Vom ajunge să scriem animale cu A mare în scurt timp?

9 comentarii

  1. Astazi este ziua mea 🙂
    Ureaza-mi: “La multe Clickuri”
    http://cllodvl.wordpress.com


  2. Cami, vezi şi apelul pe care l-am găsit într-un magazin de aici, din Belgia, „Ajutaţi câinii din Slatina, România!” (www.tibipop.wordpress.com).


  3. Citind articolul am avut un gind cumva paralel cu comentariul lasat aici de altcineva. Aveti grija ca toate prostiile din tara asta pina acuma s-au importat…sa nu va molipsiti si voi acolo.

    Stilul de viata pe care il ducem in America este sedentar. Distantele sint enorme si oriunde te duci trebuie sa te urci in masina. Mersul pe jos este cel mai ieftin si mai eficient sport…si cel mai sanatos; dar noua ne lipseste cu desavirsire. Apoi mincarea are atitea chimicale in ea ca nu mai are nici un gust…si prin procesele la care supun alimentele nu mai sint nici satioase…tot maninci si nu te saturi…

    Stiati ca bauturile pepsi…coca, si chiar apa minerala maresc volumul stomacului? Imi aduc aminte cind am venit din Romania vreo doi ani n-am mai baut apa…

    Apoi timpul este ceva ce ne lipseste. Facem toate in fuga. Ia 15 minute ca sa ajunga mesajul de la stomac la creier cind esti satul. Cine maninca repede, maninca 15 minute in plus…

    Sigur ca cineva este vinovat…dar este un lant intreg al desertaciunilor, de la lacomie la neglijenta, la neutilizarea corecta a timpului , la nesimtire…si intr-o zi cind ajungi in fata oglinzii ii dai buna ziua unui strain…nestiind ca acel strain iti poarta numele…

    De citeva ori era gata, gata sa-i spun vreo doua unei grasane ce se tot asaza in fata mea cind ma uit in oglinda…Nici nu-i bine de vorbit!!!


  4. Tibi,

    ca să vezi… până în Belgia au ajuns cazurile atât de… „nefericite” ale câinilor din România. Dar a pensionarilor săraci, de exemplu, nu…

    Pesemne s-au gândit ei logic: dacă românii nu au fonduri să salveze câinii din Slatina, las’ că mergem noi în Belgia, că au ăia fonduri!


  5. Rodica,

    da, este şi din cauza sendentarismului, şi din cauza alimentaţiei. O prietenă a mea care a plecat în America acum vreo 7 ani şi ceva, îmi tot spunea ce ne-gust au toate alimentele de acolo. Sau ce gust identic. Cel mai ciudă îi era pe brânză şi roşii. Avea impresia că mânca… nimic.

    Însă problema obezităţii sau a greutăţii depăşite nu interesează aici. Nici măcar naţionalitatea lor nu importă. Astea sunt adiacente. Accentul pe care voiam eu să îl pun era pe raţionamentul după care s-au dat asemenea legi, importanţa exagerată unei categorii inferioare (ştiu eu, since I last checked 🙂 ) rasei umane şi, chestiune importantă, cine sunt cei care se alarmează în aşa măsură cu privire la greutate. Adică ceva de genul „look who’s talking!”, nu? Tocmai ei care au atâtea cazuri de obezitate între oameni, îşi ies din fire cu privire la câini şi pisici.

    Şi, lucrul care e şi mai dureros, e că începem să ne asemănăm tot mai mult…. şi la gândire, şi la alimentaţie, şi la freedom of expression etc.


  6. Din dorinţa de a corecta nişte atitudini greşite, ajungem să sărim în alte exptreme. orice, numai calea echilibrului nu o nimerim! Unii batjocoresc animalele, le chinuie, le ucid cu cinism. Alţii le apără cu tărie, dar ajung să o facă în detrimentul oamenilor.
    „Dreapta socoteală” este cu adevărat o cale a harului!


  7. draga mea,
    Chiar duminica, cand am fost la tara, m-am gandit ca exista o nedreptate „caineasca”
    Cainii oamenilor saraci traiesc in saracie, pe cand a bogatasilor sunt giftuiti de nu se mai pot misca. Deci, gand pe gand!


  8. Alex,

    exact, o extremă nu poate fi rezolvată cu o altă extremă!


  9. Disa,

    aşadar,
    săracii câini, cum depind ei de mărimea oamenilor! 😛



I ♥ comments

