h1

Te-ai (ne)schimbat

Iulie 27, 2009


IMG_3837m

Unele lucruri nu se schimbă. E bine ca, între celelalte lucruri mari, intangibile şi stabile de obicei (ca locul în care stai, familia unde tragi, meseria pe care o ai), să fie câteva care nu rămân la fel (ca perdelele de la ferestre, muzica ce o asculţi, culorile care te înconjoară).

Uneori, rămân la fel cele pe care le-ai dori evoluate odată, dezvoltate în sfârşit, ajunse la maturitate. Ca felul în care se mişcă în fiinţare sistemele din ţară.

Altele au o trăsătură asemenea, chiar dacă îşi schimbă actorii.

Am fost o săptămână la munte, între oameni noi şi vechi. Oamenii vechi sunt buni ca vinurile, oamenii noi sunt buni ca frântura de aer curat ivită în mijlocul unei canicule. Exact ca aerul de munte, tare şi nepoluat, străin de haosul şoselelor.

Cu fiecare om nou descoperit în frumuseţea lui, descopăr un univers nemaiîntâlnit. Îmi spun că orice tristeţe personală ar păli în faţa comorilor pe care Dumnezeu le-a pus în „cuferele” umane pe care ni le scoate în faţă. Universuri cu inimă care dă pe dinafară de modestie liniştită, amestecată cu înţelepciune rezervată şi senină. Oameni care te fac să te gândeşti că ai fi ratat una dintre cele mai reprezentative părţi ale creaţiei Lui dacă nu ai fi ajuns să-i cunoşti pe pământ.

Azi l-am reascultat Alexandru Andrieş. Nu toate lucrurile se schimbă. Unele rămân la fel şi după 20 ani. Una din piesele lui mi-a dat exact acest sentiment. Poţi cânta piesa asta şi azi cu aceeaşi convingere. Scrisoare deschisă. Iat-o!

https://camix.files.wordpress.com/2009/07/24-scrisoare-deschisa1.pdf

Scrisoare deschisă

Cu toţii vrem să schimbăm cîte ceva,
Da’ asta nu-nseamnă să dai buzna în camera mea…
Oameni ciudaţi apar la televizor,
Mi-e plină sufrageria de minciunile lor…

Toată lumea crede că ştie
Ce-nseamnă să trăieşti în democraţie:
Lozinci, bîte şi muşchi de oţel !

Toată lumea se simte datoare
Să-şi spună părerile în gura mare,
Toţi au informaţii de nezdruncinat,
Adevărul lor e cel mai adevărat…

Au difuzoare din care-ţi vorbesc,
Au platforme pe care le tipăresc,
Isus n-a avut difuzoare,
Isus n-a cerut ajutor…

Alimentara mea e goală mereu,
Cred că n-am exportat niciodată decît minereu.
Nu vrem lumină pe străzi dosite,
Am învăţat s-ajungem acasă şi pe pipăite.

N-am nimic de cerut, nimic de cîştigat,
Nu vreau portofolii, nu vreau funcţii de stat,
Domnule Preşedinte, vreau doar să trăiesc normal !
Domnule Preşedinte, cu toţi vrem să trăim normal !

14 comentarii

  1. Caracterul fiecarei persoane poate avea o mare influenta asupra caracterului tau. Daca te defineste un caracter pozitiv…atragi numai persoane ce se incadreaza in aceasta categorie. De multe ori aparentele pot insela. Fii selectiva!


  2. Hmm, nu prea. Atrag tot felul de caractere, am avut de a face cu multe culori şi pe multe coordonate. 🙂 Dar selectez, vorba ta. 🙂

    Poate ceea ce mă atrage pe mine este după stilul pe care îl admir şi adopt personal. Iar uneori, da, aparenţele pot înşela dramatic. Uneori trebuie mult să realizezi adevărata natură a unui om. Dar, cu fiecare „iluminare” mai mult sau mai puţin deranjantă, se câştigă un ochi ceva mai format, ceva mai ager…


  3. Superb text, Camix. Intru totul de acord.


  4. L-am reascultat pe Andrieş din cauza ta. Mă gândeam că unele piese mai spun ceva, altele au nevoie de traducere. Nu ştiu ce înţelege generaţia născută după ’90 din „Astăzi iar, la Telejurnal, am văzut caşcaval”. E ca o informaţie codificată.

    E bine că există momente de detaşare de furnicarul uman! E bine că Dumnezeu ne scoate în cale oameni atinşi de El. Relatarea ta a venit cumva în contrapunct la o altă relatare de care am avut de curând parte. Cineva îmi povestea cu cât interes urmăreşte reportajele despre femeile care ucid… Până la urmă, depinde ce alegem să ne fascineze!…


  5. Andrei,
    mulţumiri şi… mă bucur. 🙂


  6. Adama,
    exact din motivul ăsta nu-mi place să urmăresc ştirile. Te încarcă cu tot veninul pe care îl colectează lumea. Ca să ştiu ce se întâmplă în lume. Prefer să le aud la radio; sunt mult mai puţin nocive asupra psihicului aşa.

    Da, pe Andrieş îl gustă şi degustă cei care au trăit sau au citit cel puţin despre experienţa acelor vremuri. Nu e necesar să-l guste toată lumea, însă e o pierdere. Din timp în timp, simt nevoia de nişte doze andrieşene. 🙂 Oricum, pe blog vor mai apărea, mai ales că poate piesele lui de dragoste nu ştiu cât sunt de cunoscute.


  7. „Oricum, pe blog vor mai apărea, mai ales că poate piesele lui de dragoste nu ştiu cât sunt de cunoscute.” – eu nu cred ca le cunosc, sau cel putin nu prea multe, asa ca abia le astept.


  8. Are câteva albume numai cu astfel de piese, aşa că sper să fie o delectare; eu trag mai mult spre ele, cel puţin. 🙂 Dacă îţi plac cele politice, ai toate şansele să le îndrăgeşti şi pe astea.


  9. As prefera sa nu-mi mai incarc memoria cu atatea lucruri pe care nu le inteleg…daca as incerca sa cunosc toate lucrurile nu m-as mai odihni deloc …chiar daca e adevarat ca nimic nu e mai odihnitor ‘decat odihna pe care ne-o da DOMNUL ISUS HRISTOS.


  10. Carmen Z
    Nu e nici un imperativ în sensul ăsta. Decât imperativul pe care îl vezi şi îl simţi tu personal. Pentru unii e o revelaţie să afle lucruri noi, pentru alţii nu. Nu văd nici o problemă, nimeni nu obligă pe nimeni. Nici măcar şcoala nu e obligatorie în acel sens. 🙂


    • CAMIX M-ai inteles gresit! Una e revelatia omeneasca(pe care o „gust” cu placere si eu …adesea) si alta e revelatia divina! Cea dintai, te poate duce din curiozitate ,in curiozitate (care fie vorba intre noi ,numai sanatoasa nu e ,deoarece cred eu ,te ”ispiteste” sa nu te mai opresti;e cronofaga mai ales in detrimentul timpului acordat familiei,iar eu am un sot si un copil de 11 ani…si sunt asistenta medicala ,care zi de zi vad fata urata vietii…adesea moartea!). Problema mea reala este ca inca nu am invatat sa-mi „administrez corect timpul, iar CUVANTUL lui DUMNEZEU revelat pe paginile scripturii , mi se pare ca ASTAZI nu mai e considerat PRETIOS chiar si de cei care afirma ca sunt crestini.Insa, chiar si eu sunt doar un om ,care se bucura de ceilati oameni pe care incepe sa-i inteleaga un pic mai mult…Din ”pacate” nu ne cunoastem cu adevarat gandurile,faptele…vietile…inimile ,ci doar speram ca cei cu care comunicam ne vor INTELEGE ! Apropo de scoala: nici o scoala nu te invata cu adevarat sa devii un om plin de dragoste, de intelegere ,de compasiune,…pentru ceilalti oameni…fara ca la sfarsit sa nu spui plin de mandrie CINE ESTI!…adica un om lipsit de dragoste,…un om lipsit de DUMNEZEU… ”Locul potrivit pentru adevarul ultim nu este mintea;cel mai bun loc e o inima iubitoare.Aici Dumnezeu doreste sa-SI faca tronul.” spunea candva Richard Wurmbrand…care era doar un om…dar ce om !!! Eu as dori doar atat :sa nu ma ascund in spatele cuvintelor, ci sa ma odihnesc citind …simtind cu cei care sunt ai LUI(ai DOMNULUI ISUS) pe deplin,…sau macar incearca la fel ca si mine SA RAMANA IN EL ! Ma bucur de toata frumusetea pe care DUMNEZEU a creat-o,a asezat-o pe acest pamant , ma bucur de INTREAGA CREATIE A LUI, insa sunt TRISTA atunci cand descopar, constat …ca noi oamenii, incununarea acestei creatii, ne batem joc de noi insine, de ceilalti oameni,…de casa noastra pamanteasca…omoram in loc sa ”dam viata”, mintim in loc sa traim ADEVARUL,…uram in loc SA IUBIM. Ascultam mai mult de soapta celui rau,…in loc sa VEGHEM, sa ascultam de soapta DUHULUI SFANT ,atunci cand gresim ne facem ca uitam sa spunem: ,,iarta-ma!”…”IARTA -MA DOAMNE ISUSE , TE ROG !”.Vreau si eu cateodata sa ”uit” unde traiesc, unde si mor cate putin , clipa de clipa,…citind,ascultand muzica ,…privind un tablou,o pictura…simtind poezia ,arta si…omul bun din spatele cuvintelor,…artei…si am parte de ”revelatia” ironizarii,…neintelegerii…atunci ma intreb: ”nu e mai bine sa TAC ?”. Noi oamenii vorbim adesea ,doar atunci cand vrem sa ne aparam,sa parem mai …buni, prea rar o facem cu adevarat penttru binele semenilor nostri…spre lauda ,cinstea lui DUMNEZEU ! CarmenZ


  11. CAMIX,
    Aaa! am uitat sa-ti spun ca sunt si studenta!
    Are vreo importanta cumva? EU CRED CA NU! As putea sa fiu si…multipla absolventa de facultati,doctor in stiinte,academician,…cercetator,…INTELECTUAL…fara constiinta,fara de DUMNEZEU…RECE…sau si mai rau ,adica CALDICEL,…indiferenta la tot si la toate… PREFER sa fiu un om, care asculta de DUMNEZEU,care-si iubeste TATAL CERESC care i-a dat VIATA ei si familiei ei !
    CarmenZ


  12. Carmen,
    tu ai venit să-mi spui că nu vrei să pierzi vremea şi să-ţi încarci memoria cu lucruri pe care nu le înţelegi. La asta, eu te-am încurajat să pui în aplicare, spunându-ţi că nici nu e nevoie să îţi încarci memoria. Mai ales pentru că ai familie, cu atât mai mult păstrează timpul pentru ceva mai bun.
    Fiecare îşi conservă energia şi pasiunea pentru chemarea de sus pe care o vede stând în faţa lui; iar atunci când o pricepe, face în consecinţă.
    Multe binecuvântări!


  13. CAMIX,
    inca nu stiu cine esti,…insa, nici tu nu stii cine sunt!
    DAR,…iti multumesc fiindca mi-ai raspuns!
    Daca ai fi fost ghicitor,cititor in stele ,poate ai fi stiut de ce am scris in 8 august 2009.
    Ca sa nu ma mai judeci in mintea ta,…si poate in inima ta…,ia sa fac nitica lumina (iarta-mi cuvintele … care vorbesc despre dezamagirea mea).
    Se spune ca:” cel ce se scuza se acuza”,… eu insa, nu doresc decat atat: sa intelegi… ca nu doar oamenii „singuri” au nevoie de BISERICA LUI, ci si cei ca mine care…in 8 august 2009,…eram …dupa zile,nopti …de nesomn, de post, de rugaciune…si am ajuns”intamplator” pe acest blog. Acum ii multumesc DOMNULUI pentru asta…pentru …tine…pentru prietenii tai…pentru gandurile tale …chiar si acelea neintelese de mine!
    Binecuvantarea LUI sa fie peste tine si ai tai!
    P.S Sotul meu s-a botezat in 8.o8 2009
    CarmenZ



I ♥ comments

