h1

Trezire

Octombrie 11, 2009


Port netrezirile spre afară
Ca spre un port încă închis
De-o pleoapă
Deloc amară.

Dincolo de uşa somnului,
La descătuşarea dimineţii,
Hârtiile încep să se facă păsări.
Nu ştiu unde zboară, dar zboară frumos
Pe deasupra părului meu adormit.
Îşi fac orbitele nesimetrice
Şi răpitoare.

Frunzele se fac vapoare.
Nu ştiu dacă navighează undeva,
Dar aleargă graţios.

Tramvaiul este un mare hamac
se leagănă
sau mi se pare?
Dar mă las în voia lui.

Geanta pendul de ritm
Al unei muzici care nu ştiu unde se născu,
Dar o ascult cu un zâmbet în colţul ochiului.

Drumul se face un dans prelung
Încă nu ştiu dacă dansez cu cineva
Dar sunt trează şi-mi continuu dansul.

Gândul la tine.
Singurul care mă trezi.

6 comentarii

  1. E bună construcţia poetică. Îmi aminteşte de matematica poeziei despre care scriai la un moment dat. Se creează un ritm interesant, nu doar prin secvenţele lexicale alese de tine special pentru asta, ci şi prin succesiunea imaginilor!
    Cel mai tare rămâne finalul, evident!
    Mai că îmi vine să mă trezesc, deşi e târziu şi mă aşteaptă Nani cu braţele deschise! 😛


  2. Adama,
    mulţumesc mult pentru reacţii. Cea mai tare e că te trezeşte. A pătruns filmul dincolo de ecran. 🙂
    Da, am mers mult pe imagini. Imaginile m-au urmărit mult şi, de fapt, ele au fost cele care m-au determinat să scriu. De obicei cel puţin o imagine – creată sau reală – e cea care îmi declanşează scrisul şi încerc să învârt cuvintele şi sonoritatea în jurul imaginilor. Aşa că, inevitabil, uneori imaginea câştigă în defavoarea celorlalte. De-asta reacţiile cititorilor fac bine, că mă ajută să ţin un echilibru între ele.


  3. Buna,
    (Sunt in afara subiectului , deci imi poti sterge commentul)
    Esti inspirat/a cu un nume? ne poti ajuta? vezi te rog aici: http://cllodvl.wordpress.com/2009/10/14/poti-sa-fii-nashul-nostru/
    Multumesc 🙂 !


  4. […] Pentru inspirata Debora, lal ele albe şi albă str ele, un fel de cale către st ele… şi poemul ăsta. […]


  5. Nu am vrut sa comentez la „tropical” pentru ca nu m-a starnit, dar iti spun la poezia asta ca imi plac cateva constructii: hârtiile încep să se facă păsări, frunzele se fac vapoare…construcţii care trag poezia în sus. Sugestia mea e să patinezi de la ele în sus, ele să fie cele mai simple imagini ale poeziei. Succes!


  6. Gabi,

    bine ai venit în timposibil. 🙂
    Mulţumesc de reacţii şi sugestii, şi mie îmi place Trezire. e destul de sus în topul preferinţelor între poeziile proprii. Şi cred că pentru chiar acele imagini pe care le-ai subliniat şi tu.



I ♥ comments

