h1

Un acasă

Decembrie 29, 2009

Mergeam undeva prin oraş. Trebuia să ajungem într-un anume loc, nu mai ştiu exact unde. Am luat-o pe străzile unde mă ghida el.

C: Pe aici o luăm?

D: Da, de ce? Nu ştii pe aici?

C: Nu ştiu dacă ştiu pe undeva anume, încercam numa să-mi dau seama unde ajungem.

D: Nu trebuie neapărat să ştii străzile în care dai. Trebuie să ştii doar direcţia în care e destinaţia. Unde trebuie să ajungem noi? Acolo, nu? (şi îmi arată cu degetul direcţia)

C: Da.

D: Bun, atunci important e să ţii direcţia aia, indiferent pe unde o iei, pe care străzi. În final, o să dai unde trebuie.

C: Hm, uşor, de fapt.

D: Păi da. 😉

*

Am încercat sfatul de multe ori. Şi mi-a dat un plus de orientare în spaţiu considerabil. Şi nu doar în spaţiu. E aplicabilă muuultor aspecte.

*

Indiferent pe unde o iei, încotro ne poartă viaţa, există anumite puncte de reper. Şi anumite puncte care sunt mereu „acasă”, fie că sunt nişte puncte vizibile sau invizibile ochiului. Poate sunt puncte din memorie. Poate sunt puncte din sentimentele omului. Care rămân în interior veşnic şi pe care nimeni nu le poate extrage, reduce, împărţi. Ele sunt şi rămân ştampilate cu „acasă”.

D., La mulţi ani! Eşti acasă oriunde te-ai afla!

*

Acum un an, am scris asta. Anul acesta, am această melodie ca dedicaţie:

15 comentarii

  1. Ciudat, experienta mea contrazice ideea ta cel putin in plan fizic. De cate ori am luat-o pe scurtatura cu gandul ca pastrez directia m-am trezit mergand in cerc 🙂

    Anyway, pe plan imaterial impresia mea e ca esti „acasa” cand ai „stii” ca esti pe directia buna. Si invers: esti pe directia buna cand te „simti” ca acasa. Daca si cand ajungi in final acasa e alta poveste.


  2. Sam.
    😆 tare.
    păi tu ce crezi, teoria e greşită atunci sau experienţa ta? 😀

    Da, direcţia bună şi acasa fac „casă” bună împreună. 🙂 Cel puţin în final. Dacă ai văzut filmul Augsut Rush, de exemplu. E primul care îmi vine în minte acum dintre filmele care poartă mesajul ăsta (un film feminin, ar spune unii 😛 ; un film sensibil şi aproape fantastic, aş spune eu, iar fanteziile pot uneori să facă parte din viaţa noastră de zi cu zi).


  3. Teoria e buna practica omoara dar numai pe mine cred 🙂

    Nu am vazut filmul din pacate. Daca nu mai citesc carti ci numai fragmente asa cum ai citi un ziar ajung curand si la filme sa ma intereseze doar titlul si recenzia. Vorba lu nea Pavel: le-am socotit gunoaie… Glumesc evident ca e sarbatori si e voie 🙂

    Sunt ochi si urechi la tot ce e autentic asa ca orice fantezie e bine primita. Se spune ca toti barbatii au ceva procente de feminitate in structura asa ca nu cred ca exista productie umana suta la suta masculina.

    A Very Happy New Year!


  4. Sam,

    a, nu e vorba de procente, însă reacţia bărbaţilor (cărora nu le-a plăcut filmul) la acel tip de film ar fi una de acel fel. Mă gândesc că e vorba de bărbaţii care încă nu ştiu treaba cu procentele de feminitate din ei. 😆 😆

    Şi pentru că preferi recenziile, aici ar fi câteva rânduri pe care le-am scris chiar despre filmul acesta: https://camix.wordpress.com/2008/04/30/testul-august-rush/ (apropo, să vezi comenturile 😛 )

    Thank you very much, you too! May God bless your New Year!


  5. Mi-a placut cum ai definit „punctele cardinale” ale hartii orientarii in viata 🙂 . Intr-adevar daca stim directia vom gasi destinatia mai degraba sau mai tarziu.
    In viata exista multa relativitate, cred ca Einstein s-a zbatut si eu mult in relativitatea vietii din punct de vedere stiintific 🙂 . Ma gandeam la ev. dupa Ioan cate simboluri defineste, la o citirea out of the box(o lecturare simpla in care uitam de exegeza, de biblioteci studiate) – totul pare foarte relativ, o viata, o dependenta, un pastor bun, o moarte, o inviere, o cale de urmat …dar nimic nu se incadreaza in precizia cu care ne-a invatat stiinta moderna, parca lipseste un GPS care sa ne arata harta cu multa precizie 🙂 . Oare intr-o epoca in care stiinta ne-a deprins cu atata precizie, trebuie pe plan spiritual sa renuntam si sa o luam intr- o directie, spre un punct cardinal si atat? E retoric ce spun nu ? 😛
    Placuta imaginea pe care ai sugerat-o 🙂


  6. Dacă e să reduci la o propoziţie ce se întâmplă pe plan spiritual, de fapt acelaşi lucru se întâmplă, da. Iar, când spui că o iei spre „un punct cardinal şi atât”, e mai mult decât ceea ce pare să sune. Da, o iei spre un punct cardinal, dar nu e… doar atât (de simplu). Fie că e spiritual sau nu drumul pe care te angajezi să îl faci, drumul te costă; uneori foarte mult. E atât în sensul că ai identificat direcţia şi ştii încotro te îndrepţi, ai un scop şi o convingere. Dar nu e atât în sensul că ai şi terminat până nu bine ai început. Bine, o spun mai jovial ca să se înţeleagă ideea.

    Mulţumesc pentru aprecieri.


  7. Ţi-aş scrie rime ca să se-anine
    În ele timpul şi să nu fugă să nu-l ajungă
    Nimeni din urmă, nimeni din turmă…

    Nu-i chip să-mbine cuvinte line
    Cu timposibil să facă rime.

    Ci nu-mi rămâne decât anume
    Un car să caut ce să consume
    Drept combustibil
    Un timposibil.

    Întru mulţi ani! 🙂


  8. HAAhaha!
    Admirabil! 🙂
    Mulţumesc mult pentru urarea poetizată şi particularizată pentru blog! 🙂 M-aş bucura şi eu să fie un combustibil! Mult m-aş bucura. Întru mulţi ani şi blogului tău!


  9. La mulţi ani Cami!


  10. Cred ca intreaga omenire si-a pierdut busola…In curind or alerga la munti, dar degeaba. Dar noi sintem totdeauna acasa sub aripile Lui ocrotitoare…


  11. Am lansat blogul Max Lucado Romania. http://maxlucadoromania.wordpress.com/. Articole in limba romana, devotionale zilnice, saptamanale, video si in curand multe altele.
    Sunteti interesat sa facem schimb de linkuri? Daca da, va rugam sa ne anuntati. Dumnezeu sa va binecuvanteze!
    Echipa Max Lucado Romania.


  12. Alex,
    mulţumesc frumos, la mulţi ani fericiţi şi ţie, Domnul să aducă binecuvântare peste tine şi în anul acesta şi în următorii!


  13. Rodica,
    aşa e, să ne bucurăm de protecţia şi providenţa divină în anul ce vine. La mulţi ani!


  14. La multi ani Camix…Domnul sa fie cu tine in noul an!!!


  15. Mulţumesc, Rodica! 🙂 Aşa să fie!



I ♥ comments

