h1

N lucruri care îmi plac

Mai 31, 2010

Fac precizarea încă de la început că nu dau mai departe leapşa, şi nici nu copiez imaginea; şi nu răspund în 10 puncte. Dar de răspuns, răspund la provocarea Adamei, că mi se pare interesantă.

Aşadar, ce îmi place:

1. îmi place dialogul cu elevii şi îmi plac elevii ca atare. Chiar dacă sunt frecuşuri de multe ori, chiar dacă una spun şi alta gândesc de fapt, chiar dacă nu fac întotdeauna ce le ceri, chiar dacă aşteaptă de la tine imposibilul. Îţi dă o frântură de imagine despre cum e să fii părinte, prieten, susţinător, consilier. E o experienţă care te face să ceri mai mult de la tine.

2. îmi plac matematica, lucrurile logice, ştiinţele exacte, tehnologia. Chiar dacă mă pricep ca amator. Trebuie beneficiat de ceea ce se inventează în lume.

3. îmi place literatura, pentru că îmi dă voie să modific matematica cu un pretext şi mă pot apropia de sufletul omului, pentru că pot face declaraţii pe care ar fi inutil să le fac în realitate, sic.

4. îmi plac chestiile sărate de mâncat. Mai mult decât cele dulci. După cele dulci, simt nevoia imediat să schimb gustul. Ştiţi expresia aceea: „te ciuntă de dulce”. La fel şi cu oamenii, unii te ciuntă de dulce la suprafaţă, dar înăuntru e amar.

5. îmi place să ascult muzică, să cânt. E un antidot destul de bun împotriva nervilor sau deprimării.

6. îmi place să clarific supărările, să lămuresc neplăcerile, ofensările atunci când ştiu că e ceva de salvat acolo. Îmi place să ştiu gândul din spatele acţiunii, uneori e mai important decât acţiunea în sine.

7. îmi plac ceasurile. De toate felurile. Am o chestie cu ele de mică. Asta nu înseamnă, însă, că nu aş fi în criză de timp. Nu vreau întotdeauna să ştiu cât e ora, dar îmi place să pot şti atunci când vreau.

8. îmi place fotografia. Fie că o practic eu sau alţii, mă interesează unicitatea imaginii făcute într-o realitate banală aparent.

9. îmi place să râd împreună cu oamenii. Şi tot cu ei să pot plânge.

10. îmi place să am timp să duc dorul oamenilor.

11. îmi place să fac surprize plăcute. Chiar dacă nu ies întotdeauna la fel de plăcute pe cât le-am vrut.

12. îmi place mai mult relaţionarea armonioasă decât dreptatea în lucruri mărunte.

13. îmi place să cred în imposibil. în ciuda ecuaţiilor logice şi raţionale. Şi îmi place că 13 nu e nici un număr norocos, nici unul care aduce ghinion.

14. mă dau în vânt după desenele animate. uneori sunt mai consistente decât filme cu reclamă ultra, hiper, extra. Îmi plac filmele care te fac să gândeşti gânduri grele şi să simţi simţiri noi şi transformatoare.

update:

15. îmi place ciudata combinaţie de culori albastru cu verde. un sentiment tonic şi o stare energetică. o pasiune pozitivă şi temperată în acelaşi timp. un optimism realist, dar real.

6 comentarii

  1. Camix,
    Nu le-ai „anumărat” (oare știi verbul ăsta?), dar ți-au dat 14 plus.
    Eu n-am mai auzit expresia „te ciuntă de dulce”. Îți cer detalii data viitoare la prăjitură.

    Și tu faci combinație de poezie și matematică?
    Brrr! 😛


  2. Combinaţie de multe fac eu, da, ciolomadie adică. 😀 (Ai auzit de ăsta? e bună ciolomadia. cel puţin cea mâncată de mine.) La mine, realistele merg bine lângă umaniste, şi artisticul lângă funcţional. Lumea e plină de frumuseţi, de ce să nu le vedem?

    Da, ştiu a anumăra. şi cred că tu îl foloseşti des. 🙂


  3. EU CE SA FAC ? SINT PARALIZAT CU TETRAPAREZA IN CARUCIOR CU ROTILE SI AM DE CRESCUT UN BAIETEL DE 4 ANISORI . CUM SA MA ROG LA DUMNEZEU SA SFIRSEASCA ACEST CHIN /?? CUM A PERMIS SI PERMITE DUMNEZEU ACEST LUCRU !? SINT DISPERAT SI AM NEVOIE DE AJUTOR !!!!
    MULTUMESC SI ASTEPT,
    HORIA OPRAN
    horiaopran@gmail.com tel 0754614557


  4. Faină ideea să știi ce-i place și ce nu-i place celui ce întreține o pagină!
    Acu-mi place cel mai tare înghețata cu migdale, că am terminat o porție și nu știu dacă să o
    încep pe următoarea. HIHI.
    Dintre preferințele tale aleg ceasurile și muzica, fiindcă nu mă descurc fără nici una dintre ele.
    Îmi place maaaaaaaaaaaaaarea!
    Și puii de pisică albi-albi, că am ținut unul și mi-era frică să nu-l sparg cât era de fragil!:D
    Îmi plac și fântânile arteziene!
    Mă mai gândesc.


  5. Bumerang,
    da ţi-ai găsit un sezon numa bun de mâncăruri alese! Sper să nu te alegi cu gâtlejuri răcite, în jurul meu lumea e cam virusată, nici eu nu fac excepţie. Sau cui pe cui… Să aranjeze cuiele în ordinea cea bună!

    Apropo de puii de pisică, cică o nepoată de-a bunicii mele îndrăgea şi ea puiii pe când era mică. Îi îndrăgea atât de tare, încât nu rezista să nu-i ia pe fiecare în pumnuşorul ei cel mic, să-l pupe frumuşel pe frunte şi apoi să-l pună înapoi pe iarbă, crezând că mai e încă în viaţă! Sărăcuţii… Vezi, să ai grijă de ei.

    Fără ceasuri nici eu nu mă descurc. Uneori şi cu ele mi-e greu să ţin pasul cu timpul.
    Bun, mai gândeşte-te.



I ♥ comments

