h1

Eh

Iulie 8, 2010

„Nu mă simt singurul responsabil pentru soarta ţării. Toţi cei 22 de milioane de români suntem responsabili“.

Dacă toţi cei 22 de milioane sunt responsabili în acelaşi fel de situaţia acestei ţări, atunci nu văd de ce unul dintre noi trebuie şi/sau are dreptul să fie şef peste ceilalţi şi să ia un salar de… cât? De fapt nu contează ce scrie în cartea de muncă, pentru că oricum vine înmulţit cu mult. Aşadar, nu văd de ce unul din cele 22 de milioane să fie plătit mai mult şi să aibă funcţie superioară dacă toţi aceştia sunt la fel de vinovaţi. Înseamnă că trebuie să îşi împartă venitul cu cei 22 de milioane şi să rămână cam cu tot atâta cât are în medie unul din cei 22 de milioane. Înseamnă şi că oricare dintre cele 22 de milioane are aceeaşi forţă decizională precum el? Dacă obligaţiile lor sunt identice, de ce să nu fie şi drepturile?

„Nu sunt un susţinător al creşterii TVA. În opinia mea a fost o greşeală că n-a operat acolo unde este cancerul în buget. Avem nişte zone cancerigene.”

Cam târziu (dincolo de problema de fond)! Înseamnă că în vremea în care numai asta se discuta pe toate posturile şi toată ţara fierbea cu privire la ce decizie urmează a fi luată şi ce decide curtea etc., înseamnă că atunci a clipit. A adormit. A intrat în spital brusc. A fost în comă. L-au luat extratereştrii. Ceva, oricare din ele, în timp ce toate acestea se decideau sub nasul lui.

Ah, da. Va spune că nu intră în atribuţiunile domniei sale (ca şi cum nu el stă, de fapt, în spatele fotoliului decizional), iar dacă atâtea lucruri nu intră în atribuţiunile sale, poate că ne-am descurca şi fără preşedinte. Mai rău decât atât oricum, puţin probabil.

“Mi se pare că orice venit trebuie impozitat în România, fie că trebuie să impozităm un leu. Noi ţinem milioane de pensionari fără un impozit pe venit. La 350 lei pensia minimă îi iau 1 leu impozit.”

De când pensia este un venit? Pensia este considerată venit de două (2!) ori şi impozitată de două ori până ajunge în întregime la beneficiar? Pensia este o contribuţie a angajatului pe tot parcursul perioadei în care a lucrat din venitul pe care l-a avut. Are un venit, plăteşte impozit. Plăteşte şi pensia din timp ca să aibă de unde lua înapoi când e bătrân. Este un drept al contribuabilului, din câte pricep eu; banii lui, deja gata impozitaţi o dată.

Când ajunge la pensie, i se zice că şi pensia – venitul deja impozitat, dat statului dinainte ca să se folosească de el cum crede de cuviinţă timp de zeci de ani de zile – este considerată din nou un venit bun de impozitat.

Atunci, îmi zic şi eu ca unul care e pe lângă economie, politică etc.: dacă statul nu mai poate sau nu mai vrea să dea înapoi dreptul omului, înseamnă că este o proastă investiţie să dai statului şi o stupizenie, crezând că statul va fi capabil şi sincer ca să ţi-i returneze. Pare mult mai de bun simţ să-l ţii în dulap, sub haine, adăugând în fiecare lună cât vei considera de cuviinţă din venitul pe care îl ai. Iar la bătrâneţe, sigur nu-ţi vei impozita singur această parte e venitului deja impozitată şi nu-ţi vei spune că de fapt nu ai dreptul la ea. Doar dacă nu cumva eşti unul din acele 22 de milioane de vinovaţi, de la care te aştepţi să fure chiar şi de la ei.

Dacă nu poate, poate pleca acasă? Sau putinţa se răsfrânge asupra tuturor acţiunilor prezente şi viitoare?

Dacă nu vrea, care ar fi o metodă ortodoxă de trimitere a lor la plimbare?

17 comentarii

  1. Nu există decât metodă penticostală…


  2. plimbare sau exil? 🙂


  3. Agnus,

    credeam că doar carismatică până la ora actuală. 😀


  4. Viitor pensionar,

    plimbare (ca să sune mai appealing) din aia cu one way ticket şi le trimit din când în când o dedicaţie muzicală:


  5. Camix, aici aproape totul e fără logică, iar tu vrei logică? 😛
    Măcar am reascultat Pink Floyd!…


  6. Da, caut logica! Dacă n-o găsesc, e o problemă, dar mă adaptez. caut inimă. Nu găsesc nici asta! Ei, atunci e bai(a mare). Atunci suntem pierduţi. fără logică mai supravieţuieşti cumva (îţi cumperi oameni care o „tolerează”). dar fără cealaltă…

    Ei ne iau de proşti. poate că şi suntem dacă suntem şi azi tot în stadiul acesta.

    pink floyd au izbutit aici un album foarte alegoric… se potriveşte ca mănuşa.


  7. Complet offtopic 😦 Scuze.

    Domnule Camix imi puteti spune cum se scrie acel zambet care rade? Ca nu cunosc si tare as dori sa stiu cum se scrie…


  8. domnişoară, cu îngăduinţa dvs. 🙂 Eu zic să-mi spui „tu”.

    sigur: : lol :
    dar fără space-uri

    şi o listă mai amplă: http://codex.wordpress.org/Using_Smilies


  9. Sunt de fapt un el 🙂 … dar nu face nimic ca si eu nu mi-am putut da seama de ce gen sunteti dupa porecla pana nu am intrat pe blogul dumneavoastra. Cred ca sunteti mult mai in varsta ca mine… asa ca politetea nu strica…

    Multumesc mult. 🙂


  10. A, când spuneam domnişoară mă refeream doar la mine. 🙂

    În rest, cu vârsta e discutabil. 😉


  11. Da… Aveti dreptate… acum am fost mai atent la poza 😀 … si am citit integral textul de prezentare ca poza nu am inteles-o… Scz.


  12. Porecla aceasta am luat-o intotdeauna ca fiind masculina din cauza faptului ca citisem demult o poveste de Adelbert von Chamisso … ori sunt foarte apropiate cele doua: porecla si acest nume…


  13. Poza înfăţişează un om care gândeşte lucruri rele, dar se preoclamă a fi pacificatorul, salvatorul etc. Adică un fel de ipocrit.

    Interesant cu porecla. Oricum, destui prieteni mă alintă şi cu „Camixule”.


  14. Ma refeream la poza dumneavoastra de aici: https://camix.wordpress.com/camixu/

    Este greu de spus daca este poza unui baiat sau a unei fate…

    Poza de aici da reprezinta ce spuneti: un ipocrit. (Un gandeste iar alta spune.)


  15. Mi-a trecut şi asta prin cap, dar mi-am zis că poza aceea nu necesită înţelegere, în mod sigur. Dar uite că se pare că.


  16. „Care 22 de milioane? Nu mai suntem atatia in tara. Cred ca eu apelat la celelalte liste” (Cimitirelor) Marius Cruceru

    Cu prima afirmatie sunt de acord. Nu e singurul responsabil pentru soarta tarii, dar sa spui ca fiecare e vinovat in aceiasi masura, eh, asta e putin cam neobrazat. Oare toate cele 22 de milioane sunt in pozitii imputernicite sa decizioneze? Toti putem taia TVA-ul si zdrobi pensiile? Nu cred.

    Incerc si indraznesc sa dau o solutie ca sa iesim din criza: Domnule Basescu, solutia nu e sa taiam din salarii si sa indopam TVA-ul, ci, foarte simplu, toti politicienii care sunt „mari afaceristi” datorita pozitiilor pe care le detin sa face un pact: „Bai, acum furam suma de X. De acum nu mai furam atat ci X/2” Criza s-ar termina instant.


  17. Listele cimitirelor adunată cu cea a viilor (nu viile din grădini!).

    Păi ar fi o soluţie (chiar dacă de jumate, numai că ideea cealaltă – fure nimic – nu i-ar tenta nici atât). Acolo s-au înghiţit banii oricum. Acolo „sunt banii dumneavoastră”.



I ♥ comments

