h1

Scenă

Iulie 15, 2010

Cu ocazia unor (de acum foste) învăţări, senduiesc mai departe un fragment de roman. O fărâmă de discuţie dintre doi verişori din Portretul unei doamne (Henry James): Isabel şi Ralph:

– Îmi pare rău că te-am trezit, spuse Isabel, pari foarte obosit.

– Mă simt foarte obosit. Dar nu dormeam. Mă gândeam la tine.

– Te-ai obosit gândindu-te?

– Foarte mult. Nu duce la nimic. Drumul e lung şi nu mai ajung odată.

– Unde doreşti să ajungi?, îl întrebă ea în timp ce îşi închidea umbrela de soare.

– La punctul când voi putea să exprim clar ceea ce gândesc despre logodna ta.

– Nu te gândi prea mult la ea, răspunse Isabel nepăsătoare.

– Vrei să spui că nu mă priveşte?

– De la un anumit punct încolo, nu.

– Tocmai acesta e punctul pe care vreau să mi-l fixez.

[…]

– Este desăvârşit, fără îndoială, din moment ce l-a îndemnat să te aleagă de mireasă. Dar ai văzut vreodată un asemenea gust – într-adevăr desăvârşit – în momente de mânie?

– Sper că nu-mi va fi hărăzit să nemulţumesc gustul soţului meu.

La auzul acestor vorbe, Ralph îşi ieşi din fire:

– A, asta e o îndărătnicie, nu e demn de tine! N-ai fost menită să fii măsurată în acest fel –erai menită pentru ceva mai bun decât să veghezi asupra sensibilităţilor unui diletant steril!

[…]

– Mergi prea departe, şopti ea simplu.

-Ţi-am spus ce aveam pe inimă – şi am spus-o pentru că te iubesc!

Isabel păli; era şi el pe lista cea agasantă? Deodată simţi nevoia să-l şteargă de pe listă.

– A, vasăzică nu eşti dezinteresat!

– Te iubesc, dar te iubesc fără speranţă, spuse Ralph iute, căznindu-se să zâmbească şi simţi că în această declaraţie exprimase mai mult decât intenţiona.

One comment

  1. […] de blânda învăluire a luminii premergătoare amurgului – ai ajuns și tu la același deznodământ? This entry was posted in De(z)legat. Bookmark the permalink. ← Iar la […]



I ♥ comments

