h1

Picat din cer

Octombrie 11, 2011

Oamenii spun că lucrurile bune nu-ţi pică din cer. (Cred că numai de cele rele se spune că „te-a bătut Dumnezeu”; ceea ce, într-adevăr, e adevărat în unele cazuri).

DEX:

A pica (sau a cădea) din cer = a) a sosi pe neașteptate; b) a nu putea înțelege; a fi străin de aceea ce se întâmplă în jur. Nu pică din cer = nu vine de-a gata.

Parcă doar sensul din propoziţia negativă e cel pe care îl folosim mai adesea. Că de neaşteptat, cu siguranţă e neaşteptat ceva care pică tocmai din cer. Şi, dacă e neaşteptat, atunci cu atât mai puţin putem înţelege. Momentan măcar. Dar, altfel, cred că de obicei ceea ce pică din cer e văzut ca un lucru pentru care nu ai muncit, un ceva pentru care nu ai depus niciun efort şi pe care, prin urmare, nu-l meriţi.

Ei, mie mi-au picat din cer toate muncile pe care le desfăşor momentan. Neaşteptate au fost, adevărat. Neaşteptate ca o gură-cască. Dar neînţelese – nu. Ştiu de Unde vin.  Cred că ştiu şi de ce vin astfel: să învăţ să merg pe sfoară fără să îmi pese de ceea ce urmează. Oricum nu pot controla. Controlul e o iluzie. Să mă las în voia lui Dumnezeu, să îmi sprijin picioarele pe El. Să uit puţin de reperele fixe care am impresia că mă asigură şi să-L las să lucreze liber. Şi neaşteptat. Şi, da, nu era să uit: fără să fi făcut vreun efort, fără să fi meritat.

6 comentarii

  1. Eu mă bucur cu tine de bucuria picată din cer. Și dacă aduce cu ea muncă, bucuria nu se împuținează. Aștept detalii asortate cu bezea sau tiramisu. După buget. 🙂


    • S-a făcut. Şi crească Bucuria cu fiecare bucurător dimpreună! 🙂


  2. „orice ni se da bun si orice dar … vine de sus” (de sus de la sefu’, de mai sus de la sefu’ sefului, pana sus de tot 🙂 ) Daca inca nu te bucuri, bucura-te! Nu-i prea fain sa muncesti fara bucurie 🙂


    • Haha, ai dreptate, fără bucurie totul pare mai lung decât necesarul (suportabil).
      Sunt recunoscătoare pentru ceea ce îmi dă, văd că e mâna Lui, văd că de meritat nu merit şi nu voi merita niciodată.


  3. Dacă-i venită de Sus, apoi e o bucurie binecuvântată şi a picat numai bine! Iar când e şi cu osteneală, parcă şi mai bine ştim să o preţuim, nu?
    Numai bine, Cami! Şi mult spor în ceea ce faci! 🙂


    • Întotdeauna pică bine ce vine de Sus, chiar dacă doare (în alte situaţii), pentru că măcar mă pot gândi şi îmi pot repeta că, orice ar fi, cumva, undeva lucrează spre binele meu pentru un cândva pe care nu-l cunosc, dar pe care nădăjduiesc să îl văd.
      Mulţumesc mult! Spor şi ţie în vâltoarea anului şcolar! Cred că ai parte de multă acţiune (şi necesară, şi inutilă) şi mai ales de stres.



I ♥ comments

