h1

Some kind of Wind of change

Septembrie 12, 2012

Când am început învățământul (de parcă ar fi o carte), nu mi-am dorit învățământ. Ba chiar speram să fie ultimul pe lista opțiunilor între ocupații. Nu mă vedeam în fața unei clase, nu îmi imaginam cum m-aș adapta (deși tocmai mă ridicasem din bănci), nu mi se părea că e pentru mine.

Când am ajuns în fața clasei, am început să mă întreb cum i-aș putea eu învăța ceva pe copiii aceia. Știam că știu mai mult decât ei, dar a le chiar fi util însemna mai mult. Apoi, mă deranja un fapt important: nu mă puteam gândi la ale mele, nu puteam zbura cu ideile cât de departe mi-aș fi dorit. De parcă trebuiau gândite neapărat în orele de lucru. Așteptam pauzele și mă bucuram de ele.

Mă vedeam în acel loc, dar nu vedeam clar drumul care mi se înfățișa înainte. Ca atunci când privești prin binoclu și schimbi distanța brusc. Nu vezi nimic clar până rotești un cerculeț pe obiectiv. Cu trecerea timpului, însă, am început să observ cum un anume elev zâmbește frumos, un altul e deosebit de respectuos, un altul e foarte dedicat și ar face în plus zeci de exerciții, un altul se rușinează rapid dacă nu și-a făcut tema și eu îl privesc dezamăgită, un altul mă întreabă lucruri pe care nu le știu și pe care va trebui neapărat să le aflu pe data viitoare. Așa că începusem să îndrăgesc și ceea ce se întâmpla între pauze. Încât în al 8-lea an de învățământ, mă trezisem într-o școală despre ai cărei elevi ajunsesem să spun deja din primele săptămâni: ”Asta e școala în care m-am adaptat cel mai rapid, așa niște oameni, așa niște elevi, abia acum aflu ce înseamnă învățământul. Ăsta este adevăratul învățământ!”.

Aducându-mi acum aminte de toată această transformare, se pare că poți începe foarte împotrivitor ca apoi să ajungi – la vremea potrivită – să iubești ceea ce n-ai simpatizat deloc. Iar asta nu e o lucrare a mâinii omului. Da, într-adevăr, oamenii se schimbă, dar atunci când se schimbă în bine, trebuie să fie la mijloc o Mână Preaputernică.

Deci piatră de aducere aminte. Atunci când imaginea prin binoclu e neclară, eu/ tu ca privitor sunt/ ești tot acolo, binoclul e același, locul de destinație e tot prezent, doar că momentan nu se vede clar. Răbdare, se va vedea la momentul potrivit.

 

 

 

4 comentarii

  1. Da, şi când ratezi ceva ce crezi că fusese o mare şansă, să nu crezi altceva decât că nu ţi-era deloc indispensabilă, pentru că viitorul tău e deja altul şi a ocolit un ghem de posibilităţi de a deveni ce(e)a ce poţi deveni şi de acum înainte. Şi asta pentru că ceea ce ar trebui să vrei să devii nu depinde în mod necesar de jaloanele unui anumit traseu macroscopic, ci de unul interior care trebuie să înveţe să se hrănească cu Pâinea Vieţii.


    • Aia e cea mai mare și mai benefică lecție. Și probabil din cauza asta e și cea mai grea. O învățăm în fiecare an și totuși n-o învățăm.
      Oricum, face bine să știi (sau să-ți amintești pentru că uneori alegem din memorie ce nu ne folosește) că ceea ce nu e nu este dintr-un motiv anume și cu un scop anume.
      Mulțumex pentru vitamin!


      • Imi place aceasta amintire a unui traseu de la „nu se poate” la „cat ma bucur!” Imi place, mai ales, detasarea retrospectiva si corectiva, pe care o ai acum fata de propria-ti nemultumire din trecut. O lectie despre inceputuri pe care ai invatat-o bine si care te va ajuta sa mergi spre alte inceputuri cu mai mult optimism. O incurajare si pentru noi. Multumim!


      • Mă bucur că poate fi o încurajare, trebuie timp pentru a putea vedea lucrurile în ansamblu, trebuie și o presiune de un anume fel (sau de mai multe feluri) pentru a fi forțat să le descoperi în mesajul lor pozitiv. Ceea ce sper e că îmi voi aminti de fiecare dată când trebuie, fără să uit nimic din ceea ce ar trebui să țin minte.
        Mulțam că ții aproape!



I ♥ comments

