h1

SufletEşti

Noiembrie 28, 2012

„Mărturisiţi-vă unii altora păcatele”.

Păcatele făcute faţă de cei cărora le mărturisim doar? Sau şi alte păcate întru rugăciune dimpreună şi cerere pentru eliberare? Însă ceea ce mă interesează cel mai mult e cum se face o mărturisire (adică ce lucruri ceri după mărturisire) şi cum primeşti o mărturisire din partea altora astfel încît eu să o simtă benefică? Pentru că poate fi – şi ar trebui, mi se pare – un moment de mare conştientizare şi eliberare. Şi fără de care continuarea drumului e mult prea/ mai grea.

2 comentarii

  1. la noi se practica mai mult ,,uite ce am facut eu…, tu sa nu mai faci asa” si marturisirea inainte de a muri. cel mai greu e sa iti marturisesti greselile. e mai ceva ca un shame atack. cei mai vanitosi sunt liderii, asa ca nu o sa ii auzi marturisind pacatele lor ci ale altora. cei mai marturisitori sunt exhibitionistii spirituali care marturisesc si ce n-au facut ei, dar ce atrage atentia 100%.

    marturisirea adevarata e din inima, presupune iertare si tine de vulnerabilitatea celui care marturiseste si de nobletea celui ce o primeste. vorba cuiva: numai cel ce iarta dovedeste ca da dovada de putere, dar ca nu o foloseste, pe cind cel ce condamna nu stie sa ierte.

    in acelasi timp, si asta am simtit-o pe pielea mea, pentru om e imposibil sa ierte daca cel ce a gresit nu si-a cerut iertare de fapt. zicem noi ,,i-am iertat” dar de fapt fara o reconciliere dupa recunoasterea vinei nu se intimpla nimc. din pacate in ciuda faptului ca spune tata iarta-i ca nu stiu ce fac, nu suntem isus.


  2. Ne e greu să iertăm fără cerere, e o binecuvântare să putem ierta fără ea, dar nu putem face nimic de la noi. Adică orice efort uman mi s-a părut (în cazul meu) inutil.
    Bun și totuși, am înțeles cu prima parte a întrebărilor, dar ce ați spune de a doua parte? Mărturisirea (simțită ca necesară a fi făcută) față de alții (neimplicați).



I ♥ comments

