h1

sus-pect

Ianuarie 3, 2013

Ieri, într-un mall, mâncam cu niște prietene și povesteam. Printre șirurile meselor, am observat un bărbat îmbrăcat mai neglijent, foindu-se de ici-acolo cu o plăsuță în mână. Nu părea să aibă o destinație precisă, dar nici să aștepte pe cineva anume. Brusc îmi păru suspect. Le-am avertizat pe fete că poate ar trebui să fim cu ochii pe genți, să nu avem surprize. Am continuat să-l urmăresc, totuși, printre băsădelile noastre, curioasă. Când vreunul dintre clienții localului se îndrepta spre coșul de gunoi pentru a-și curăța tava, omul se apropia rapid să colecteze punguțele de hârtie pe care le aruncau și, dacă mai rămăsese ceva în ele, se așeza grăbit la o masă găsită liberă și înfuleca rapid bucățile. Iar apoi își relua plimbarea.

Vasăzică, nu căuta să fure, cum mă gândisem eu, ci doar vâna rămășițele de la mesele ”bogaților”. Subit mi se făcu milă de el, deși nu cunoșteam despre el nimic. Și tot subit îmi păru rău că îl bănuisem de furăciuni.

 Adevărul e că nu toți sunt atât de răi pe cât ni-i putem noi imagina. Știu că și inversul e valabil, iar atunci când acesta are loc, îl numești pe om naiv, dar mai gravă îmi pare cealaltă variantă. Cine știe câte suspiciuni purtăm fără să fie cazul? Cine știe pe câți am putea iubi dacă nu i-am suspecta de rău? Dumnezeu vrea să-i iubim oricum. Că, oricum, toți căutăm același lucru: să fim iubiți și să fim lăsați sau încurajați să iubim.

2 comentarii

  1. Cand nu te poti iubi e din cauza ca te suspectezi de ceva rau sau din cauza ca stii ce vei face?
    Care e originea „basadelilor”? (la cuvant ma refer nu la activitate :))


    • Cred că din diverse motive, nu aș putea zice că știu ce urmează să fac (nu sunt medium și nu mi-a ieșit nici la rezultatul testului ăluia de l-ai făcut și tu!), eventual ce simt că tind să fac. Poate fi din cauză că nu sunt cum știu că ar trebui sau cum aș dori… La tine?
      A băsădi văd că provine din limba slavă veche. http://dexonline.ro/definitie/b%C4%83s%C4%83di Dar pot spune că seamănă și cu termenul din maghiară, beszelni, însă dacă dicționaru șpune slavă, slavă să fie! Sună haios?



I ♥ comments

