h1

unleash!

Februarie 15, 2014

Nu înțeleg ce e cu amenințările de unfriendizare pe rețelele sociale. Am văzut mai multă lume – fiecare după criteriile lor (unele politice, altele de cultură, de nivel intelectual) – ”amenințând” cu divorțul amical pe cei care vor proceda într-un fel sau altul (care lor le pare intolerabil).

Ar trebui să sperie pe cineva chestia asta? Sau ar trebui să se ”execute” și să fie cuminte, să stea la locul lui, să se conformeze sau să se neconformeze precum amenințătorul? Ar trebui să renunțe la cine este el și să fie altcineva ca să nu fie desfriendizat? Uau. Cine vrea să se unfriend, să se unfriend liniștit, dar avertismentele că urmează – zici că-am fi în filmul lui Terminator care ne anunță că he va fi back! – eu nu le pot pricepe nicicum, ba mai mult, îmi par jalnice. Cine ar dori prietenia cuiva care se așteaptă ca toți să gândească ca el, împrăștiind în stânga și-n dreapta avertismente ”cutremurătoare” și ”înfiorătoare”?

9 comentarii

  1. Cami, facebook si retelele de socializare sunt a big joke. Friend/unfriend seamana(ca valoare) cu a da(sau nu) un like. Personal nu iau foarte in serios acest domeniu. Obiectivul fundamental al retelelor de socializare, care permit afisarea de reclame, sunt reclamele in sine, deci sunt un fel de canal de reclame. Dar orice canal de reclame trebuie sa adune niste oameni si sa le ofere ceva. La baza, facebook( si altele) sunt canale comerciale de ads. Stiu ca un milion de oameni ma vor contrazice, lucru care este bun. Briefly, the master plan behind an advertisement system is to make members believe that it’s not an advertisement place 😀

    Actele de tip Terminator mi se par copilarii, dat fiind faptul ca rar se cunosc cele doua parti(Terminatorul si Sarah Connor) 😀 . Pe blogging am avut amenintari ale unor(posibili) aderenti ai unor curente de gandire extreme(nu dau detalii ca sunt mizerii) ca voi fi facut friptura. Pentru ce? Pentru ca nu i-a placut comentariul meu, chiar mai mult nici nu intelegea subiectul pe care comentam. Deci ….

    Pe de alta parte comunicare virtuala(preponderent sub forma de text) aduna la un loc o gramada de oameni care nu stiu comunica sub aceasta forma. Ca sa ai o comunicare completa(textuala) trebuie sa scrii cateva pagini de carte ca sa iti poti exprima starea(trairile), trebuie sa fii un fel de novel writer ca sa poti sa comunici ce gandesti. Din doua fraze(seara tarziu) in care unul e dupa o zi stresanta, altul e dupa un pahar de tuica, lucrurile nu au cum sa iasa bine 🙂


    • Eu nu aș merge atât de departe. În sensul că sunt și chestii bune de pe urma cărora beneficiez cu rețelele de socializare. Rețelele precum facebook sunt doar mediul propice ca omul să se arate cât mai aproape de ceea ce este el, ba chiar puțin mai mult de atât. 🙂 Asta mi se pare mie, din ce am văzut. Acolo, omul se simte liber să se manifeste așa cum e. Obiecția mea se lega de felul în care reacționează oamenii mai degrabă și mai puțin de tehnologia de care se folosesc.

      Nasol că ai pățit și din astea. Dar fă-te că nu le-ai văzut și nu-i băga în seamă. Mai degrabă merită dialogurile în care simți că ești pe aceeași frecvență cu omul, că ai cu cine discuta. Dacă nu este o ureche deschisă la celălalt capăt, mesajul pe care vrei să i-l transmiți e deja risipit în aer.


      • Sigur, Cami, ca exista si lucruri bune, altfel sistemul nu ar functiona. Personal am avantaje absolut nesemnificative de pe acest portal. Mi-am intalnit fosti colegi de liceu si prieteni pe care nu i-am vazut de foarte multa vreme. In rest vad poze cu pisici si cu catei draguti 😀 . Observ adolescenti very addicted la chatting cu colegii de clasa, cu alti tineri. Sunt complet racordati la tablete, smart phones si tot scriu replici din 3 in 3 minute. Eu nu sunt la acest capat al axei axei FaceBooK(axa FBK OXY din mate).
        „Acolo, omul se simte liber să se manifeste așa cum e.” A eticheta valoarea unui om la un dialog (de 2 bani efectuat pe FB) as avea curajul sa spun ca nu poate reflecta realitatea. Cunosc oameni de afaceri extrem de capabili, inteligenti, oameni cu multe calitati. I-am prins intr-un moment foarte dificil(dintr-o perioada mai lunga de stress intens, chiar greu de imaginat de omul simplu) in care s-au comportat complet atipic pentru aspectul global al personalitatii lor. Sa etichetez pe acel om dupa iesirea avuta in acel context, poate fi o deformare a realitatii. Sa nu uitam pe de alta parte ca oamenii evolueaza.


      • A, nu i-am etichetat pentru că nu am știut cum să-i etichetez. 🙂 De aceea am și ridicat problema. Ca să văd cum văd alții situațiile.


      • Imi cer scuze, atunci am inteles gresit 🙂 .


      • nu-i problem, să mai întâmplă.


  2. Mă gândesc tot mai mult să mă blochez pe mine. Pierd mult timp cu rețelele astea.


    • 🙂 Se poate și asta. Și dacă te deblochezi apoi iar?


      • Apoi iar. :))



I ♥ comments

