h1

Un oraș. Broken City.

Mai 1, 2014

broken-city-trailer-wahlberg-russell-crowe-catherine-zeta-jonesUn polițist (Mark Wahlberg) omoară un infractor. Putea să evite omorul, însă acela era cel care a violat-o și ucis-o pe sora iubitei lui. Putea fi condamnat, dar scapă achitat. Este lăudat ca fiind erou de către primar (Russel Crowe), cu toate că știa foarte bine că nu avea pentru ce. I se recomandă, totuși, să își găsească altă meserie.

Se face detectiv particular. Nu-l dau banii afară din casă, mai ales că nu își primește onorariile la timp. După 7 ani de la acel incident, în perioada unei campanii electorale, primarul îl solicită. Vrea să-l angajeze pentru o treabă. Să afle cine este iubitul cu care îl înșală nevasta sa. Și o sumă mare de bani.

Detectivul îl găsește, îl fotografiază. Este directorul de campanie electorală a adversarului primarului de la alegeri. Hm, interesantă potriveală. Înmânează fotografiile primarului și își primește și restul de bani. A doua zi, fotografiatul director de campanie este omorât. Stupoare.

Mânat de remușcări și de nervi, detectivul cercetează problema în profunzime și află că, de fapt, omorâtul nu era niciun iubit. Era doar amic cu nevasta primarului și punea la cale o deconspirare a planurilor murdare ale primarului. Chiar înainte de alegeri. Nu putea să riște să piardă alegerile.

Așa că avem un detectiv nervos, care merge la primar și îi cere explicații, după care îl amenință că îl dă în vileag, toate documentele sunt pregătite să ajungă la presă dacă lui i se întâmplă ceva. Aici, însă, are parte de o surpriză. Primarul are un răspuns pentru care îți amintești de toți politicienii pe care i-ai văzut la viața ta, mai ales de cei mai actuali, și îți spui, păi… se putea, de fapt, altfel? Nu așa e și la noi? Nu așa e peste tot? Primarul îi răspunde:

– Crezi că degeaba te-am ales pe tine pentru contractul ăsta? Ce crezi tu că poți să faci? Nu tu erai ăsta?

Și îi scoate o înregistrare video pe care era surprins exact momentul în care detectivul, pe atunci polițist în funcție, îl omoară pe cel de care pomeniserăm la început. O înregistrare amatoare și bună de folosit într-un proces, din care se vedea limpede cum polițistul nu era în legitimă apărare.

Acum e acum. Vrei un Bine, dar riști să își faci ție rău. Ce primează? Vrei un bine, chiar dacă nu ești nici tu un bine. Te duci la închisoare de dragul unui oraș pe care îl poți salva de un om corupt? Vrei cu adevărat un Bine? Până la ce preț ești dispus să plătești?

Ei, uite, pentru acest moment din film merită să-l vedeți.

Broken City, 2013.

Vizion fain!

6 comentarii

  1. Pînă la dilema cu Binele comun, eu am o poticneală majoră în fîrlefusa de „nevastă” a primarului. Mă încurcă acel model de soţie să rezolv dilema de fond! 🙂 Aş judeca-o cu asprime pentru „unitatea” ei cu soţul său!
    Indiferent ce ar fi descoperit în persoana soţului său, aceea nu era o atitudine de soţie.


  2. Dintre toti pacatosii din film, numai sotia primarului te-a deranjat? Hmmmm…! Cam suspect. 🙂 Ma faci sa banuiesc ca ai ceva doar cu supunerea femeii fata de barbat.


    • Cami, nu ţi-a prea plăcut comentariul meu! Îmi pare rău! Dar nu despre supunerea femeii vorbeam, ci, pînă a se fi gîndit soţia la binele comunitar, ar fi avut de rezolvat şi de efortat în interiorul familiei sale, avea de insistat în lămurirea şi vindecarea soţului ei, nicidecum tratîndu-l ca pe duşman. Am o bogată experienţă în materia relaţiilor de familie, am privit în multe cazuri şi am reflectat asupra multor situaţii, prin natura profesiei mele, aşa încît acum sesizez de la distanţă cauze importante în răul ce se manifestă în lume.
      Nu am vizionat filmul în aceste zile. Deci, m-am raportat doar la prezentarea făcută de tine; la o anumită atitudine doar.


      • Gabriel, te înțeleg, dar cred că ăsta e doar unul dintre multele aspecte ale filmului. Bineînțeles că nu trebuie să faci o radiografie completă ca să fie ok, dar încercam să atrag atenția asupra faptului că fiecare greșise cu ceva (mai mult sau mai puțin). Atenția mea – în mare parte – s-a dus spre polițistul-detectiv și lupta din interiorul lui. Nu e necesar să vadă și ceilalți ca mine, dar observ și eu pe ce pun alții accentul. Pe mine mă dezgustase primarul – cu atât mai mult cu cât era jucat de Crowe – și nu pot spune că mi-a plăcut vreun personaj din acel cuplu.

        În rest, eu zic să vedem filmul first. Ar fi interesant să dezbatem după, un film îți lasă măcar o imagine, o propoziție care te urmărește. De obicei, e ceva surprinzător. Dacă nu are așa ceva, cred că e un film ratat. Să vedem, dar, care sunt momentele memorabile.


    • Nici mie nu îmi place comentariul meu, formele lui ş.a.


      • ia-o mai ușor. 🙂



I ♥ comments

