h1

adevăruL. Sau la ce se uită Dumnezeu.

Mai 29, 2014

Dacă ești X, ești eretic. Nu mai primești mântuirea. A, ești X dar citești admirativ din gânditorii noștri, de la Y, singura biserică adevărată? Atunci și mai rău. Ești nehotărât! Crezi că fentezi adevărul, îl cauți în mai multe locuri ca ăia la examen care bifează mai multe variante corecte că doar-doar or nimeri un răspuns corect, nu?

Oare oamenii ăștia cred ceea ce spun și când stau singuri în fața unei oglinzi sau când se roagă?

14 comentarii

  1. Nu inteleg de ce te miri ! Demult m-am obisnuit cu aceasta realitate !


    • Din cauza originii spusei, de bună seamă.
      Pe mine nu mă interesează dacă lumea în general susține asta. Asta știam și eu… informațional. Mă afectează când o spun colegi, prieteni, ăia care știu ce gândesc, ce cred, ce simt. De-asta mă mir. Nu mă mir că în lume, acolo, undeva, departe de mine unul crede așa. E libertatea lui. Oricum e libertatea lui, dar asta nu înseamnă că nu mă doare.


  2. E bine ca doare , chiar daca e rau … Asta inseamna ca inca simtim ! Pe ei nu-i doare , iar aceasta pe mine ma doare pentru ca ii vad ca nu mai simt !

    Am aceasta pecete in mine de multi prea multi ani , de-aceea si am spus ca m-am obisnuit cu realitatea ! Cu un prieten baptist si cu-n frate de alta religie , din punctul lor de vedere noi nu ar trebui sa ne impartasim impreuna ! Sa ramana ei cu painea si cu vinul lor ca la cum gandesc nu stiu daca constientizeaza ca acela este Trpul si Sangele lui Hristos ! Prefer sa cred ca ei vad doar paine si vin ca sa nu-si ia osanda ! Sa ne ramana noua doar grija pe care ne-o purtam unii altora si ceea ce simtim unii fata de altii .


    • În aceeași realitate am trăit și eu până acum și, fiind parte dintr-o minoritate, cred că m-am întâlnit cu aceeași mentalitate de când mă știu. Cu înnoirea generațiilor, însă, te-ai aștepta să existe o reconsiderare, o reinterpretare a tradițiilor.


  3. O reinterpretare a traditiilor inseamna o primenire , o innoire a omului ! Din pacate nu se vrea asa ceva ! Alta trebuie sa fie imaginea omului nou ! Un zambet sincer si-o calda imbratisare spontana , incet , incet , devine o jignire la adresa sistemului ! Sistemul trebuie sa-ti spuna cand sa te bucuri , singur n-ai voie s-o faci ! E dovada cea mai vie ca inca simti si e periculos ! ,,NOI ITI VOM SPUNE CE MERITA SA IUBESTI SI CEEA CE TREBUIE SA SIMTI !!! ” Daca te incadrezi , bine , daca nu , macar sa te facem sa nu mai simti nimic ! Suna morbid dar cam acesta este trendul …


    • Să știi că uneori aș vrea să nu simt atâtea și mai ales nu la intensități crescute. Dar nu putem selecta când să simțim și când nu. Contează și antrenamentul, dar mă gândesc că dacă am controla prea mult din ce simțim, n-ar mai fi iubirea pe niciunde. Că iubirea cred că e un risc, un pericol constant. Cred. nu știu cu siguranță, dar așa cred. Nu știu de câte ori pierzi sau câștigi. Însă un prieten comun îmi zicea la un moment dat că trebuie să fim dispuși să și pierdem.


      • Asta este si fascinatia vietii : Investesti sentimente , acorzi incredere , simti si dintr-odata cineva iti zdrobeste inima ! Ma raportez strict la ce ai expus spre comentare cu toate ca regula se aplica oriunde ! Te doare pana si aerul care il respiri , simti ca ceva s-a rupt iremediabil , ca ai pierdut , dar trece timpul te uiti in urma si constientizezi cat de mult ai castigat atunci cand erai convins ca ai pierdut ! Am mai spus-o in momente de cumpana din viata mea cand eram nevoit sa admit ca asa e cum e : Are Dumnezeu asta asa un fel ciudat de-a ne arata ca ne iubeste …!!!


  4. Reblogged this on Persona and commented:
    Cami pune, ca de obicei, intrebari incomode, mai ales ca ele ne indeamna sa ne uitam in oglinda; nu din motive de cochetarie.


  5. Adevarul, ori realitatea? Alethea imi pare a sugera mai degraba realitatea ca iesire in evidenta, decat adevar (a)testat (strict) teoretic.


    • Da, adevărul (cum susține de obicei fiecare cult că deține). Nu știu cât de pur teoretic este susținut pentru că se face o echivalență între adevărul suprem și Adevărul-Persoană. Nu cred că realitatea merge mai bine în contextul acesta.


  6. Nimic `pur teoretic` nu face parte din realitatea in care traim. `Pur teoretic`, e o `pura` speculatie. Realitatea nu tine de absoluturi. Realitatea e mediul in care ne miscam, pe care il putem modela prin deciziile noastre. De cealalta parte, `adevarul suprem` aduce in discutie tot felul de suprematii ideologice (iluzorii). Ramane sa alegem intre realitate si iluzie.


    • nu știu dacă ați prins ideea rândurilor mele.


      • Tot felul de adevaruri teoretice absolutizate, pot arunca in umbra (derizoriu?) realitatea persoanei concrete. Cam acelasi lucru se poate petrece in cazul majuscularii emfatice a `adevarului` persoanei. Persoana tine mai degraba de realitatea concreta, nevoalata ideatic, nesupusa absoluturilor teoretice, impredictibila, surprinzatoare, de necuprins in concepte. Cand Isus persoana fiind, se prezinta ca adevar, implicit induce in sfera cunoasterii interpersonale, ideea adevarului progresiv, mereu de urmarit, avand in vedere faptul ca persoana e deschisa (expusa?) la infinit, tentativelor de relationare.



I ♥ comments

