h1

”Enter” a prayer

Iunie 16, 2014

Am auzit la un radio o rugăciune a unui preot. Printre altele, s-a rugat și pentru cei singuri, cei pentru care nu se mai roagă nimeni. Mi s-a părut cutremurător de ce nu ne gândim mai des sau de ce nu ne gândim și noi să ne rugăm și pentru aceștia pentru care nu se găsește nimeni să se mai roage.

Da, sigur, am putea să ne întrebăm și dacă sau ce fel de efect au rugăciunile fără nume. Nu știu, nu am un răspuns, dar cred că Dumnezeu se va uita la inima celui care se roagă fierbinte…

23 comentarii

  1. Cei singuri sunt cei pentru care chiar daca se gaseste cineva sa se roage, nu se va gasi nimeni care sa le faca insingurarea mai suportabila.


    • Dacă e așa cum spuneți – dar eu nu sunt deloc convinsă că e așa neapărat – atunci care e soluția? Sau e preferabil să nici nu se roage acel cineva pentru ei?
      De unde știți că, rugându-vă pentru ei, Dumnezeu nu le va transforma singurătatea într-o nesingurătate? Unde se adună doi sau trei… Dar depinde dacă credeți că asta e posibil. Ne rugăm pentru lucruri inexistente (încă) pentru ca ele să existe, nu?


  2. Rugaciunea poate fi `solutia` care arunca in plan secundar implicarea efectiva. Pentru ca rugaciunea in sine, aparte de aportul implicarii concrete, poate ramane in stadii penibil de primitive in ce priveste relationarea cu aproapele. Ne putem ruga pentru lucruri inca inexistente, nu ne putem in schimb dedica decat provocarilor concrete, cele ce ne solicita atentia (compasiunea?), aici si acum.


    • Din ce înțeleg eu, se desprind 3 stadii de implicare: implicare 0, implicare 1 – rugăciune, implicare 2 – practic. Eu ziceam că mai bine 1 decât 0. Dumneavoastră ați spus: ah, dar 1 nu e nici pe departe ca 2, 2 este idealul. N-am nimic de obiectat, așa e teoretic vorbind. Dacă se poate face 2, de ce nu? Eu am făcut un mic pas spre 1 acolo unde nici nu mă gândisem înainte că există o problemă, deocamdată mie mi se pare progres. Dacă alții se mișcă mai repede, foarte bine pentru ei și pentru primitori.
      Însă nu cred că implicarea 1 trebuie văzută neapărat ca ”mai puțin decât 2”, se poate vedea și ca ”mai mult decât 0”.


  3. Am putea vorbi de implicare ca rugaciune?


    • Doar dacă nu credeți în puterea rugăciunii nu puteți vorbi despre implicare ca rugăciune.


  4. In ce consta puterea rugaciunii decat intr-o virtualitate-de-actualizat?


    • Constă într-o Divinitate-coborâtă-concret-pe-pământ. Dacă nu ați trăit-o, nu puteți vorbi despre ea ca și cum ați cunoaște-o altora care au trăit-o.


  5. Cum se poate `trai` la modul concret o `Divinitate-coborâtă-concret-pe-pământ`?


  6. Reblogged this on Persona and commented:
    Cami are mereu o intorsatura surprinzatoare din condei. De aceea o citesc cu placere.
    Multumesc si de data asta.


  7. Concret, e totusi altceva decat subiectiv. Experienta personala nu poate fi inteleasa cu adevarat decat de catre cel ce o parcurge. Concret pe de alta parte, e realitatea la care avem acces, pe care o putem impartasi ramanand in acelasi timp noi insine,


    • Concretul nu e neapărat la polul opus față de subiectiv. Faceți o confuzie, vorbiți probabil despre interpretarea subiectivă a concretului în cazul ăsta; dvs interpretați la fel de subiectiv relatările altora despre experiența lor cu Dumnezeu prin propriul filtru (matematic, fizic, mă rog), care e limitat. Dragostea nu e și cât se poate de concretă și, totuși, subiectivă? Iertarea nu e concretă cu rezultate concrete, dar e subiectivă? În privința acestora nu ne punem problema dacă sunt demonstrabile cu argumente din fizica cuantică, știm pur și simplu că e așa. Așa e și credința. E o chestiune de relaționare și de iubire cu Transcendentul.

      Dacă credeți că asta se poate reduce la o ecuație sau la un microscop, comiteți un act de credință subiectivă deja și nu sunteți mai obiectiv decât cei care cred.

      Apoi, pe mine nu mă interesează să îmi fie validată de cineva din exterior ca să știu că e reală. Tot așa cum, atunci când iubești, știi că dragostea e reală și persoana e reală. Credința e o realitate la care puteți avea acces, dar aveți nevoie de disponibilitate pentru ea, exact ca pentru dragoste.


  8. prin `altceva decat subiectiv`, nu am sugerat `la polul opus`. intentia mea era sa punctez o diferentiere, nu o extrapolare.


    • Răspunsul meu rămâne același, întrucât, fie că discutăm despre cele două în opoziție sau ca diferență, eu le-am adus împreună, arătând că pot fi ingrediente ale aceleiași realități.


  9. de ce ar trebui aduse impreuna cele ce oricum `pedaleaza` in tandem?


    • exact asta mă întrebam și eu când ziceați că ”e altceva”.


      • Altceva inseamna `diferit`, nu `impotriva`.


      • Mie mi se pare că acest dialog se îndreaptă spre niciunde, nu cred că are rost să insistăm. Aveți deja niște întrebări de fond care necesitau răspuns, refugierea în chestiuni superficiale nu lămuresc întrebările, dimpotrivă adâncesc confuzia.


  10. Nici un dialog in adevaratul sens al cuvantului, nu se indreapta spre niciunde, chiar daca se indeparteaza de tematica initiala. Intrebari de fond care necesita raspuns?


    • Poate ar fi mai lămuritor dacă îmi spuneți ce e credința pentru dvs.


  11. Știi că există inclusiv în liturghie această formulă? Deci, în fiecare duminică, în toate bisericile ortodoxe și greco-catolice, orice credincios poate să se roage, împreună cu preotul, pentru cei „pentru care nu se roagă nimeni”. Mai sunt și alte formule interesante în cadrul rugăciunilor liturgice. Merită cercetate!


    • Dacă mă gândesc mai bine, e posibil să fi fost chiar o rugăciune liturgică, dar nu sunt sigură. Era la Radio Maria, of course.



I ♥ comments

