h1

Revoluţia la 9 ani

Decembrie 24, 2015

o aducere aminte

Timposibil

revolutia-89_591Aveam 9 ani. Eram în clasa a 4-a. Fratele meu, D., era de câteva luni în armată lângă Arad. La mijlocul lui decembrie, nemulțumirile oamenilor se făceau din ce în ce mai auzite. Uneori mă gândeam la diferite locuri din apartament unde aş fi mai ferită de posibile gloanţe, în cazul în care ar fi ajuns până la noi scandalul. La început, nu credeam că va ajunge la nivel naţional. Ne gândeam că va fi înfundat rapid la Bucureşti. Deşi, pe de altă parte, era o presiune şi o tensiune generală între români. Erau sătui.

Vecinul meu A. – de o vârstă cu fratele meu – era la Bucureşti în armată; făcuse cerere să fie transferat, dar nu rezolvaseră nimic până atunci. Crescuse împreună cu fratele meu și erau foarte apropiați. Eu, ca sora cea mai mică a unuia dintre copiii de afară, îi cunoșteam bine pe toţi prietenii lui; cu atât…

Vezi articol original 796 de cuvinte mai mult

2 comentarii

  1. Emoționante și triste amintiri. Au trecut deja 26 de ani de atunci?

    În prag de Anul Nou, îți doresc numai bine, sănătate și bucurii, dragă Cami! 🙂


    • Dragă Alex,
      nu știu cum de am văzut doar acum comentariul tău. 😦
      îți dai seama… 26 de ani, o generație întreagă. Și unele lucruri le retrăiești tot intens chiar și după atâta vreme. Dacă nu prindeam revoluția la o vârstă cât de cât conștientă de ce se întâmplă, n-aș fi ținut minte epoca lu Ceaușescu; și așa țin minte destul de puțin, dar mi s-a mai povestit.
      Mulțumesc de urări, și vouă la fel! 🙂



I ♥ comments

