h1

Generozitate inversă

Ianuarie 31, 2016

Cred că generozitatea de a oferi altora înțelegere ar trebui să vină la pachet cu generozitatea de a primi. Ar trebui să fie cu două sensuri deschiderea aceasta. Altfel pare a fi cumva o încrâncenare de a fi perfect. Și, cum nimeni nu e perfect, înseamnă că nu e nevoie nici să părem perfecți. Sau poate că nu ne propunem neapărat să fim mândri, dar, nedeschizând cutia sensibilă a sufletului, cu îndoielile, regretele, durerile lui, spunem de fapt că fie nu le simțim (ceea ce nu poate fi adevărat), fie nu găsim pe nimeni demn să le asculte (ceea ce iar nu poate fi adevărat, căci, dacă e, atunci suntem chiar fără cusur pe un pământ decăzut).

E uman să dai, și tot uman e și să primești. Nu e o rușine să ai nevoie, să te bucuri de afecțiunea și încurajarea altuia. E un semn că suntem oameni, că nu suntem mândri, că nu ne interesează să întruchipăm un personaj de basm.

Personajele de basm sunt între coperți. Cei pe care îi privim în ochi sunt vii, se mișcă și mai alunecă uneori.

6 comentarii

  1. Reblogged this on Persona and commented:
    Uneori a primi este greu decit a darui. Caci poti darui cu superiositate, dar nu poti primi decit in umilinta.


    • Poate că unii și primesc cu superioritate ceeace consideră că li se cuvine, că le ești dator; e ca un fel de deposedare de bunul celui care dăruiește


      • Hmm, nu știu dacă la situații de acel fel se potrivește asta. În sensul că mă gândeam la primirea înțelegerii, primirea empatiei, a afecțiunii. După ce te deschizi cu golurile din suflet altcuiva. iar asta nu știu dacă se poate împărtăși cuiva în mod real dacă te simți superior.

        Poate că te gândești la un alt fel de ”schimb”? Poate ne spui mai multe.


      • Nu e împărtășire reală, evident, ci un simulacru pentru a-l descoperi pe celălalt. Problema ridicată de tine e complicată.


      • Defapt eu am complicat relaţia descrisă de tine! Am sălbăticit-o, am trecut-o în primitivism 😉 Mi-e ciudă pe mine!


      • Da’ de unde! Fii serios! N-am mai răspuns că mă gândeam că se poate să mă fi complicat și eu și încă un motiv. Mă gândeam că se poate să existe și situațiile de care spuneai tu. Că nu avem cum să le cunoaștem pe toate din lumea asta. Eu aveam – desigur – în cap o anume situație particulară, însă uneori e greu să faci un general din particular și să fie exhaustiv. Deci nu ai motive să îți fie ciudă pe tine. știu că ai înțeles la ce mă refeream eu, iar asta e suficient, mesajul se transmite. 🙂



I ♥ comments

