h1

Azi la Lidl

Martie 11, 2017

Pățanie azi la Lidl. La fel ca ceilalți sunt și ei.. După, le-am trimis următoarea plângere. Și cred că am fost prea indulgentă. Între timp, mi-au răspuns cei care administrează pagina lor de fb. Aștept măsuri concrete. Până atunci, îmi anunț toți cunoscuții și cititorii să fie vigilenți.
**
Stimată echipă Lidl,

Am avut o întâmplare cu totul dezamăgitoare astăzi într-unul dintre magazinele dumneavoastră din țară. Orașul nu contează pentru că situația este aceeași peste tot.

Este vorba de procedura dumneavoastră standard, de felul în care alegeți să afișați prețurile la unele produse, fel care induce în eroare cu bună știință, care manipulează în cunoștință de cauză și determină clientul dumneavoastră să verifice în fiecare minut dacă nu este înșelat.

Sunt sigură că știți la ce anume mă refer. Vă dau un exemplu, brânza Horezu care figurează pe raft (și pe site) ca fiind la ofertă, la prețul de 5,99 lei. La casă, observ că de fapt prețul produsului ales de mine este peste 21 lei. Adică 5,99 lei este prețul pe 100 de grame. Nu pe produs! (afișat de altfel și pe etichetă la raft, undeva mic de tot ca să nu fie observat; și pe produs – la fel, cât de mic posibil, în spate)!

Iaurtul italienesc de lângă ea era 2,19 lei. Spuneți-mi, vă rog, trebuia să VERIFIC și la iaurt dacă nu cumva e prețul pe suta de grame? Sau altfel: Suntem cumva la secțiunea de FRUCTE ȘI LEGUME, unde produsele se vând vrac și aleg eu, clientul, câte grame vreau să cumpăr?

Sau să vă adresez o altă întrebare, poate mai simplă, ca să fie pe înțeles: Eu, clientul, POT TĂIA 100gr sau 150 gr sau 50 gr din acel produs în vid, cu gramaj fix deja, pe care dumneavoastră l-ați etichetat cu prețul de x lei la suta de grame? Dacă nu pot eu tăia câte grame doresc să iau, atunci CUI FOLOSEȘTE prețul afișat la raft la suta de grame? Clientului NU.

Deci numai DUMNEAVOASTRĂ VĂ FOLOSEȘTE acest fel de afișare de preț, ca să puteți induce în eroare clientul pe care îl obișnuiți să caute în etichetă denumirea produsului + prețul ca să pună produsul în coș, iar apoi să creadă că dumneavoastră sunteți o firmă de bună credință care nu dorește să își înșele NICI VIZUAL clienții. Doar dumneavoastră vă folosește acel fel de afișare a prețului care mizează pe faptul că clientul nu consideră necesar să verifice gramajul ca la produsele vrac!

Ceea ce faceți dumneavoastră se numește manipulare vizuală și mizați pe faptul că clientul nu verifică dacă îl înșelați! Singura concluzie pe care o pot trage este că ne determinați pe noi, clienții în care spuneți că aveți încredere, să verificăm la fiecare pas petrecut în magazinul dumneavoastră dacă nu suntem înșelați de dumneavoastră!
Solicit cu dezamăgire și dezgust afișarea prețurilor REALE ale produselor care nu se vând vrac!
În ceea ce mă privește, voi atrage atenția tuturor (mass-media este user friendly de mulți ani deja) să fie atenți să nu se lase înșelați în acest fel.

Este o procedură MANIPULATORIE și lipsită de orice respect față de client. Ne luați de tâmpiți și ne explicați că aveți dreptate.

2 comentarii

  1. Ha, ha! Exact așa am pățit și eu și tot cu acea brânză Horezu. Foarte bună, de altfel. Dar când am văzut ce preț real are, nu m-am mai grăbit să mai iau și a doua oară. Bine le-ai zis în scrisoare. E vorba de respectul față de clientul care scoate banul din buzunar și plătește pentru ceea ce alege. Dar măcar să știe pe ce dă banii. Nu pra cred că se va schimba această „politică”, pe care o vedem și la celelalte super-marketuri. Este o „rețetă” aplicată de toți.
    Să fim atenți și să nu le facem jocul!


    • Și tu, Brutus? 🙂 Tare.

      Nici eu nu cred că vor schimba politica (nici nu sunt sigură că în Germania e aceeași politică, că am mai văzut diferențe la internaționalele astea), dar măcar știu că mi-am anunțat prietenii să nu se lase păcăliți.

      La mine a fost așa că plătisem la casă, dar ne-am dat seama imediat că suma e cam mare pentru cât ne așteptam și ne-am retras rapid la doi pași de casieriță, pe interval, cercetând bonul. Când ajung la ultimul produs, văd 21 lei. Zbang. Mă întorc la casă și cer explicații. Tipa îmi răspunde că este prețul pe 100 grame. La care am început să mă dezlănțui. :)) Cum adică prețul pe suta de grame? Cum afișați așa prețurile? Celelalte erau cu prețul real. etc etc. La care m-a întrebat dacă vreau banii înapoi, bineînțeles că da. Și l-am trimis pe micul horezu fix înapoi pe raftul de așa-zise oferte. :))

      Casierițele au fost de treabă, politica însă…



I ♥ comments

