h1

Salvarea din Hacksaw Ridge

noiembrie 14, 2016

De ce merită văzut Hacksaw, în ciuda violenței. Mel Gibson are o doagă cu violența, greu urmărești un film ca acesta, greu a fost de urmărit și Patimile, dar cred că merită știut despre asemenea oameni. Sau despre asemenea credință și iubire; cred că e mai mult decât iubirea pentru omenire în general, cea despre care vorbește Dostoievski critic, e iubirea de fiecare individ în parte.

În ”Hacksaw Ridge”, secvența care m-a impresionat poate cel mai mult a fost prima salvare sau între primele salvări din timpul bombardamentelor. Îl salvează pe un împușcat, îl trage într-un loc ferit, unde se mai ascundeau și alți soldați să-și tragă suflul. Rămăsese, parcă fără picioare. Unul dintre cei care vede faza, îi strigă lui Desmond de față cu împușcatul:
– Ăsta nu mai are nicio șansă, nu va supraviețui! Lasă-l pe ăsta!
La care Desmond, afectat:
– Dar nu avem cum ști asta, nu-i așa? Nu avem de unde să știm!

Spre final, vedem că respectivul chiar supraviețuise.

2 comentarii

  1. am citit o carte despre tarawa si intr-una dintre traduceri m-am pomenit cu tipul asta ca facea minuni acolo unde altii nu aveau curajul. din proprie experienta stiu ca atunci cind nu ti-e frica de moarte si ai de gind sa faci bine reusesti. nu stiu daca totdeauna, dar cel putin am trait sa o fac si sa o spun

    Apreciază


    • Mi-a scăpat cumva comentariul ăsta, nu știu cum de am uitat să răspund. Da, și eu cred asta. Nu-mi amintesc dacă am trăit efectiv ceva de genul ăsta (în mod sigur nu la dimensiunile acestea), dar cred că e foarte posibil. Mă bucur că ați avut parte de bucuria asta. Cred că sunt lucruri care nu se uită și care au efect benefic nu doar asupra celor care au avut parte de binele făcut.

      Apreciază



I ♥ comments

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.