h1

vagabondări

August 26, 2013

Am primit Evanghelia vagabonzilor și cred că ar trebui s-o citească mai mulți.

p. 14: Deși rostesc multe vorbe goale despre Evanghelia harului, mulți creștini trăiesc ca și cum numai disciplina personală și negarea de sine ne-ar putea transforma în ființe perfecte. Accentul cade pe ceea ce fac eu, mai degrabă decât pe ceea ce face Dumnezeu.

p.15. Ne descoperim incapacitatea de a adăuga chiar și un centimetru la statura noastră spirituală. De acolo începe lunga iarnă a vrajbei noastre, care în cele din urmă degenerează în posomorâre, în pesimism și într-o formă subtilă de disperare – subtilă întrucât trece neobservată, nerecunoscută și, prin urmare, nesupusă interogației. Disimulată în plictiseală și corvoadă. […] Viața devine searbădă și lipsită de bucurie.

[…] Dându-ne peste cap pentru a-l impresiona  pe Dumnezeu, chinuindu-ne să câștigăm buline roșii, căznindu-ne să devenim mai buni, dar ascunzându-ne, pe de altă parte, meschinăria și sentimentul permanent de vinovăție, nu facem decât să-i provocăm dezgust lui Dumnezeu și să tăgăduim în mod flagrant Evanghelia harului.

p.16. La fel ca mulți alți creștini din zilele noastre, și Luther s-a chinuit noaptea cu această întrebare fundamentală: cum am putea noi spune că Evanghelia lui Hristos e ”vestea bună”, dacă Dumnezeu este un judecător drept care răsplătește binele și pedepsește răul? Era oare necesar ca Isus să vină și să ne transmită acest mesaj înfiorător? Cum ar putea revelația lui Dumnezeu în Isus Hristos să fie numită pe drept cuvânt ”veste” de vreme ce Vechiul Testament abordează aceeași temă și cum, pe de altă parte, ar putea fi numită ”bună”, în contextul amenințării pedepsei care atârnă ca un nor negru asupra istoriei?

***

A avea bucurie în suflet nu e un păcat. Dimpotrivă!

galateni

galateni

4 comentarii

  1. Camix,
    Bucuria este o roadă a Duhului Sfânt al lui Dumnezeu și se manifestă de la om la om în funcție de structura interioară cu care a fost înzestrat și educat omul respectiv. Bucuria trebuie să aibă fundament solid în realitate și adevăr, altfel este drog. Sunt pentru și îmi doresc bucuria lui Dumnezeu în inimă. Atunci când El se bucură de mine, mă bucur și eu, când se întristează, mă intristez și eu. Meru îmi doresc stare după voia Lui. Și de multe ori El consideră necasar să ne întristeze, ca în noi să se lucreze ceva…
    Domnul să vă umple pe toți cu bucuria Sa, atunci când suntem în adevărul Său!

    Cu privire la cartea menționată mai sus aș recomanda măcar citirea acestei recenzii:
    http://www.psychoheresy-aware.org/ragmuffin114.html


    • Aquarele,
      nu cred că am altă înțelegere asupra bucuriei decât tine, așadar nu trebuie să te simți în vreo opoziție, că nu ești. Nu înseamnă că de fiecare dată când spun că e ziuă, spun că nu există noapte. 🙂
      Cu privire la cartea menționată, mă voi uita când voi avea timp, dar țin să-ți spun și că îmi place să cercetez lucrurile și să păstrez ceea ce e bun. Dacă este ceva rău în ceea ce am găsit eu bun în ea, abia aștept să mă convingă careva.


  2. super cartea!!! mă bucur că ai dat de ea


    • și eu! sper să o duc la Bun sfârșit!



I ♥ comments

